Pijnbestrijding?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chantal1984, 1 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Willen jullie pijnbestrijding tijdens de bevalling?

1. Ja

2. Nee

3. Weet ik nog niet..

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    waarom niet doen?
    Omdat het dus niet zo maar een paracetamolletje is die je even inneemt, het is een medische ingreep met de nodige risico's dus tja daarom niet doen..
    maar goed iedereen heeft zijn eigen mening daarin toch?

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ja als je bv een sigaretje rookt of een wijntje drinkt tijdens de zwangerschap dan neemt dat toch ook risico's met zich mee?

Maar het is net als wat je zegt iedereen heeft zijn eigen mening daarover... :D

3. Bramka

Bramka Lid

31 dec 2006
    68
    0
    0
    Financial Analist
    sinds 2001 in NL
    Ik ben ingeleid en ik kreeg ruggenprik zonder probleem, tweede keer ben ik van plan om weer in het ziekenhuis te bevallen en ik hoop dat als het nodig is dan krijg ik de ruggenprik.

4. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    dat doe ik dus ook niet ;)

5. chantal1984

Zeg ook niet dat je dat doet was maar een voorbeeldje ;)

6. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Weet ik :p

7. gigi

gigi Actief lid

tja wel/ niet, ieder zijn mening...ik heb er bij de 1e wel een gehad ik had na 12 uur heftige weeen (waar geen pauze in zat, ze kwamen direct op elkaar) wel een ruggeprik gekregen, ik had nog maar 2 cm ontsluiting...
    je bent dan al kapot, de verpleging heeft daar ervaring mee en omdat ze verwachtte dat het nog wel eens 12 tot 24 uur kon gaan duren werd mij er een aangeboden......en ik moet zeggen heerlijk zo'n warm dekentje!

uiteindelijk is het alsnog een ks geworden omdat ik na 26 uur nog maar 4 cm had. :cry:

Als ik een gemiddelde bevallinfg zou hebben, zou ik misschien ook zonder gedaan hebben...en bij de 2e...we zien wel.

Het hang van de zwaarte van de weeen af denk ik... krijg ik ditkeer wel pauze tusssen de weeen..dan kan ik even opladen zoniet...weer een ruggeprik. ;)

gr.
    Gigi

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Buiten het feit dat het niet te vergelijken is met een of ander spuitje in je arm als ze bloed van je willen tappen, moet je eens rond gaan snuffelen op het internet hoe zeer die prik doet ;)

daarbij vindt ik persoonlijk het de weg van de minste weerstand om bij voorbaat al voor een ruggeprik te kiezen omdat je niet tegen de pijn kunt...

als een vrouw aan het bevallen is krijgt ze zo'n oerkracht dat kun je je gewoonweg niet voorstellen...je kunt zeggen dat je een lage pijngrens hebt, maar geloof me dat dit iets totaal anders is....

als je net een zware "pijnlijke" bevalling hebt, gehad weet je wat dan pijnlijk is? het hechten als je bent ingeknipt of uitgescheurd...dan kun je je achteraf gewoon iet voorstellen dat je die bevalling zeg maar zo 1-2-3 gedaan hebt en dat je zit te "piepen" over het hechten....want dat is dan weer een heel ander soort pijn.... ;)

9. Niet meer actief

ik zou niet bij voorbaat kiezen voor pijnbestrijding. Ik vind dat ook onzin!

Bevallen heeft helemaal niets met pijngrens te maken. Als dat zo zou zijn, dan zouden de meeste bevallen met pijnbestrijding denk ik soms.. want we kunnen maar weinig hebben tegenwoordig.

Mijn eerste bevalling was vanaf de eerste wee tot de laatste steeds om de 2 minuten zonder pauze.. Dat maar 8 uurtjes lang.. goed te doen hoor.

10. Niet meer actief

Dit is zoooo waar!

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    erg eigenlijk he, ze was me toen aan het hechten en bij de 1e heb ik gewoon echt een k*t bevalling gehad (ingeleid en was niet meer te stoppen) dat de tranen me gewoon in de ogen schoten toen ze me na afloop ging hechten zeg...poe poe en dan bij je eigen denken jezus meid wat zit je nou te piepen, ik ging steeds verder omhoog terwijl zij bezig was hahaha ;)

12. Niet meer actief

nou bij mij zeiden de dames het ook.. Mens je bent net bevallen, dan ga je zitten miepen over een hechting.. Ik dacht toen echt. Stop je kop maar tussen mijn benen, dan zal ik je eens laten voelen wat miepen betekend hahahaha.... Maar ik kreeg mijn verdoving

13. marilyn

marilyn Actief lid

3 okt 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    Ik wil liever geen pijnstillers, maar Geboortetens lijkt me wel ideaal... heb er niet echt heel veel ervaringen over gelezen, maar wat er wordt uitgelegd op de site spreekt me erg aan.

14. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    De cursusleidster vertelde btw nog iets waarover ik ook wat meer twijfels heb gekregen bij een ruggeprik.
    Als je een ruggeprik krijgt dan stopt die medicatie vanaf 8 cm als ik het goed heb, omdat je dus wel de persweeën moet voelen. Je komt dan opeens vanuit vrijwel pijnloos in de meest zware ontsluitingsweeën waar je dan helemaal niet op voorbereid bent.
    Lijkt me ook geen pretje :(

Zelf ben ik meer voor de petedine prik (als het echt nodig is). Schijnt het niet zozeer minder pijnlijk van te worden maar kom je wel wat meer in een ontspannen roes waardoor de ontsluiting weer makkelijker gaat.
    Maar nogmaals.. alleen als het écht nodig is.

15. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik heb wel een ruggenprik gehad,ik heb er niet omgevraagt maar gekregen.
    Ik heb hem gekregen omdat ik een zware weeenstorm had(ingeleid)en ze dachten dat het nog wel lang zou duren en ik was al aardig vermoeid aan het raken dus kwam er een verpleegster naar me toe om me te melden dat ik een pijnstiller zou krijgen en toen kwam er even later dus een man binnen die de ruggenprik ging zetten.

Ik had NOOIT verwacht dat ik een ruggenprik zou krijgen en ik wou ook NOOIT pijnbestrijding.
    De volgende keer zou ik echt graag zonder ruggenprik willen bevallen en daar ga ik ook echt voor want er zitten ook nadelen aan heb ik zelf ondervonden.
    Ik had me er ook nooit in verdiept dus ik wist ook niet wat voor nadelen er aan zaten.

@Caithlin79 ik kan je vertellen dat het dus niet vrijwel pijnloos is als je een ruggenprik heb gekregen,dat dacht ik dus ook maar het bleef echt zeer doen wel minder natuurlijk maar ik moest ze echt blijven wegpuffen.

16. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    @caithlin die pethidine prik heb ik idd ook een keer gehad, is wel lekker spul :)

17. chantal1984

Nou een vriendin van mij heeft een ruggenprik gehad en ze vond het dus helemaal niet pijnlijk denk ook dat dat per persoon anders is...

18. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Klinkt goed, werd je een beetje stoned ofzo? 8)

@Vales, ik denk dat het er helemaal aan ligt hoeveel ze je toedienen?

19. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ja zoiets ja, de pijn ging idd niet weg, het geeft je een soort roesje, je wordt er heel ontspannen van waardoor je je beter overgeeft aan de weeen en het dus ook sneller gaat, heel goed alternatief dus winniethepooh ;)

20. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dat werd mij ook verteld idd! En ook dat verpleegkundigen het ook mogen toedienen en je dus niet afhankelijk bent van een anesthesist!

Deel Deze Pagina