Pijnbestrijding?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chantal1984, 1 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Willen jullie pijnbestrijding tijdens de bevalling?

1. Ja

2. Nee

3. Weet ik nog niet..

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Caithlin79 ze zeiden dat ik het meeste heb gekregen en dat is stand 4.

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Klopt! Ik vroeg erom en kreeg het zo, binnen een paar minuten, ik vraag me eigenlijk wel af of je dat bij een thuisbevalling zou kunnen krijgen, kheb zoiets gehoord namelijk, maar goed elke vk praktijk is weer anders natuurlijk. Het idee is wel fijn stel de bevalling valt me heel erg tegen.

3. Niet meer actief

Mijn moeder heeft de afgelopen 10 jaar een paar ruggeprikken gehad en geen van allen was lekker. Ze wordt ook helemaal naar van het idee alleen al. Ik hoor in mijn omgeving overigens weinig positieve verhalen over het prikken zelf.. maar goed, eenmaal geprikt is het voorbij hè. Mits het goed gaat, want het kan ook verkeerd gaan en dan heb je behoorlijk hoofdpijn!

4. gigi

gigi Actief lid

voordat we allemaal om de Pethidine gaan schreeuwen en de ruggeprik laten voor wat hij is....Pethidine is wel degelijk schadelijk voor je kindje, die roes die jij hebt heeft je kindje ook......hij wordt dan ook alleen in het ziekenhuis toegedient!

dus hier zou ik goed over na denken :-k

5. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ja klopt, ik ben ook geen voorstander van pijnstilling, ik heb het 1 van de 4 bevallingen gekregen omdat het echt te hels werd, het verschil alelen met een pethidine prik is dat je niet het risico loopt dat het veel harder gaat als ze dachten, wat heeeeeeel vaak gebeurt, ze kunnen ontsluiting immers nooit voorspellen, en dat je een kunstverlossing nodig hebt omdat je onderkant niet meer kan voelen, dus zeker niet te vergelijken met een ruggeprik ;)

6. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    En die prik is kortwerkend, die ik kreeg iig wel.

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Nou ja... als het direct schadelijk is voor het kindje dienen ze het heus niet toe lijkt me.
    Maar het is wel logisch dat ze het kindje wat extra in de gaten houden nadat je zo'n prik toegediend hebt gekregen. Heb idd begrepen dat het niet thuis toegediend wordt om die reden maar in het ziekenhuis.

8. gigi

gigi Actief lid

de hartslag van je kindje kan erdoor omlaag gaan....! Daarom wordt je gemonitoord in het ziekenhuis.... zodat ze kunnen ingrijpen mocht de hartslag te laag worden.
    en deze prik kan je een leuker beurs plek geven...maar vergeleken bij de onderkant is dat een schijntje natuurlijk! haha! ;)

9. kristel

kristel Niet meer actief

Ik heb ooit een ruggeprik gehad voor een kniekijkoperatie. Het was de bedoeling dat de verdovind zou werken tot mijn zij, maar in plaats daarvan was ik tot mijn nek verlamd en kreeg ik het benauwd en raakte steeds buiten westen. Voor mij nooit meer een ruggeprik.

De weeen zijn vreselijk en heb geroepen spijt te hebben van de zwangerschap, maar op het moment dat het kindje er uit was vond ik de pijn toch wel weer meevallen.

10. Niet meer actief

Ik ben ingeleid en heb op een gegeven moment gesmeekt om een pijnstilling. Ik kreeg een weeenstorm en wist niet meer waar ik het zieken moest. Ze hebben mij toen op een pompje met pijnstilling aangesloten.. Die kon ik zelf toedienen. Erg handig en het werkt ook veel korter dan een ruggenprik of pethidine.
    Ik hoop dat ik de volgende keer zonder pijnstilling zal bevallen , want ik ben er niet echt een voorstander van.

Deel Deze Pagina