pijnbestrijding

Discussie in 'De bevalling' gestart door Hanneke, 14 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    Shirleyke, klinkt allemaal goed, ben benieuwd hoe het bij ons zal gaan!

    bolbuikje, dat wist ik helemaal niet. ergens best jammer, maar ja, als het niet anders kan.
     
  2. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja, is zeker jammer! Had graag thuis bevallen! Mijn vriend vind trouwens dat in het ziekenhuis bevallen veel veiliger is! (ja, hij is gek) Dus als het er 'gewoon' 1 geweest was, had dat nog wel een grote discussie geworden denk ik! Haha! Nu heb ik gewoon geen keus! Maar denk dat ik t gewoon ga proberen zonder pijnbestrijding! Want, ja zoals ik al zei ben behoorlijk bang voor naalden! :oops:
     
  3. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dat gaat vast hartstikke goed komen meid! voor je het weet heb je twee krummeltjes op de arm!
     
  4. Niet meer actief

    Ik lees hier vaak de zin "Ik doe het liever zelf". Dat stuit me toch een beetje tegen de borst. We doen het toch ook zelf allemaal, of we nu wel of geen pijnbestrijding willen/krijgen/gekregen hebben? Ik bedoel, je geeft je lichaam niet even aan iemand anders om het te doen :( :rolleyes: ;) . Ieder zijn eigen mening hoor, of ze nu wel of geen pijnbestrijding wil. Maar het komt nu een beetje op me over of dat je het niet zelf doet als je een prik of ruggeprik krijgt. D'r gaat heel wat aan vooraf voordat ze besluiten dat je pijnbestrijding mag, en vaak is dat net het laatste zetje dat je nodig hebt, of om de ontsluiting te bevorderen. Ik weet wel dat ik er na die 2 mislukte inleidingen compleet met 2 weeënstormen van 12 uur helemaal voor open sta (figuurlijk dan, want letterlijk blijf ik nog steeds hangen op 2 cm ;) )

    Liefs, Tanya
     
  5. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik vind ook zeker dat iedereen de bevalling zelf doet, met of zonder pijnbestrijding. Ik ben alleen zelf zo iemand die graag voelt wat er gaande is, maar begrijp me niet verkeerd: als ik niet meer kan en verga van de pijn, zal ik wellicht ook mijn keuze veranderen. Zeg nooit nooit.

    Iedereen moet trots zijn op wat ze presteert, met of zonder pijnbestrijding. Het moet eens afgelopen zijn met mensen daarover een schuldgevoel aan te praten.

    Ik wens iedereen een goede bevalling, met veel of weinig pijn, als het maar goed voelt.
     
  6. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Ik riep van te voren dat ik geen pijnbestrijding wilde. Toen de weeën eenmaal heel heftig werden riep ik dat ik naar het zh wilde voor pijnstilling :rolleyes:
    Eenmaal in het zh aangekomen kreeg ik geen pijnstilling omdat ik opeens 9 cm ontluiting had en bijna mocht gaan persen.
    Bij een volgende bevalling meteen naar het zh zodat ze op tijd pijnstilling kunnen geven als dat nodig is ;)
     
  7. liselotte

    liselotte Actief lid

    11 jun 2006
    446
    0
    0
    Ik heb geen pijnbestrijding nodig gehad. Er is ook niemand die het heeft voorgesteld aan mij. Ik had pas achteraf zoiest van he ik heb helemaal niks nodig gehad. Ik ben heel trots op mezelf dat ik dit heb aangekund. Al zat bij mij wel veel mee. Ik ging netjes volgens het boekje met een cm per uur. Het laatste stuk was flink aanpoten en onze luuk lag verkeerd en was groot (4360gr) Ik ben dus wel een beetje geholpen met de vacuum. Toch kan ik me goed voorstellen dat als je na uren weeen nog op 1 of 2 zit je de moed in de schoenen zakt. Ook gaat het met ruggeprik soms veel sneller omdat je ontspant. Daarom als je het nodig hebt moet je het zeker doen, vind ik.
    Ik heb er zelf tijdens de bevalling niet aan gedacht, maar dat betekent niet dat je dat ik niet trots zou zijn geweest als ik wel een ruggeprik had gehad.
     
  8. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ik ben in 4,5 uur bevallen.
    kort maar zeer krachtig ;)
    na 4 uur kon ik echt niet meer.
    heb ook gezegd 'breng mij maar weg en spuit me helemaal plat'. nog geen 10 min. later kreeg ik al persweeen.
    toen de vk binnen was kon ik meteen beginnen met persen.
    na 19 min was ie er al.

    kan me echt wel voorstellen met meiden die er zo verschrikkelijk lang over doen ook een roesje oid willen.
     
  9. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.180
    6.711
    113
    Ik ben ook zo. Mijn lichaam geeft het zelf wel aan aan enz....

    Totdat het ziekenhuis sneller wil dan mijn lichaam.

    Ik deed het prima, weeen waren goed op te vangen en ik vorderde. Niet super snel, maar goed genoeg naar mijn idee.

    Maar de VK van het ziekenhuis wilde sneller. Ze brak mijn vliezen. Toen vielen de weeen weg en moesten ze ineens worden opgewekt.

    Nou die kunstmatige weeen waren te erg. Een miljoen keer zo pijnlijk als die daarvoor.

    Dat was echt teveel. Ik heb toen ook een prik gehad in mijn been. Ik ben toen 4 uren kwijt geraakt. Zo erg was ik van de wereld. Gelukkig werd ik bij de laatste 3 persweeen weer bewuster en wakker. Anders had ik haar geboorte gemist. Ik heb een uur geperst in totaal, waar ik nog 10 minuten van weet. :confused:

    Weet dus wat je doet en waar je naar vraagt
     
  10. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Ik weet nog niet wat ik zou doen, ik zeg in elk geval nooit nooit.... het lijkt me zolang je het aankunt dat je zonder gaat proberen maar als het ondraaglijk gaat worden mogen ze bij mij met pijnbestrijding komen hoor! Kom maar op! Laat mij dan maar stoned wezen als ik het daardoor wat "makkelijker" heb. Ik weet zeker dat ik er niet minder trots om zou zijn!

    Merk 't over een paar weekjes wel wat ik doe.... bevallingen zijn zo verschillend per persoon. Waar bij de een het kindje er gewoon uit floept moet de ander pijnlijke uren doorstaan voordat er ontsluiting is
     
  11. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik had tijdens de rondleideinh in het ziekenhuis al duidelijk gemaakt dat ik geen pijnbestrijding wilde en omdat ik ervanuiit ging dat wanneer je echt in pijn bent je er vrij snel om vraagt had ik gezegd van echt niet even.
    en ben dan ook super trots op mezemf dat ik het helemaal zelf heb gedaan, vindt dat zoiets hoort bij het mama worden.
    maar natuurlijk moet iedereen dat voor zichzelf uitmaken.
     
  12. natanya26

    natanya26 Bekend lid

    13 jul 2006
    501
    0
    0
    Thuiszorg
    Den Helder
    Mij niet gezien voor pijnbestrijding............maar ja, ik heb ook niets te klagen gehad al zeg ik het zelf, alles verliep perfect.
     
  13. Cilia

    Cilia Actief lid

    23 jun 2006
    287
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Scherpenzeel
    ik vroeg om pijnbestrijding en ik kreeg t niet :cry: De arts die de bevalling deed was daar niet zo voor...
     
  14. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Ik had altijd de wens om thuis te bevallen en daar is eenmaal geen mogelijkheid, dus ik ging er altijd vanuit dat ik het zonder zou doen. Nu ga ik toch in het ziekenhuis bevallen - poliklinisch, dus dan weet je dat het voorhanden is mocht je het willen. Ik weet niet of ik er dan ook sneller om zou vragen.

    Ik ga er vooralsnog vanuit dat ik het zonder medicijnen wil doen, maar laat het ook van mijn soort bevalling en het moment afhangen. Ik vind dat je niet meer of minder trots hoeft te zijn als je wel of geen medicijnen hebt gehad. Het is sowieso een krachttoer lijkt me!
     
  15. Niet meer actief

    ARRGHHH! Dames, of je nu wel of geen pijnbestrijding hebt gekregen, we doen het allemaal zelf! En ik vind nog steeds dat onnodig veel pijn lijden NIET hoort bij het mama worden!
     
  16. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Mee eens! Ik kreeg van die zin ook de kriebels.
     
  17. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    maar je mag aan de andere kant toch ook wel weer trots zijn dat je het zonder pijn bestrijding hebt gedaan? ik denk dat dat is wat de meiden bedoelen.
     
  18. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Ik ook toen ik het las en ik ben nog niet eens bevallen, en ook van plan dit thuis te doen, dus zonder pijnbestrijding maar toch vind ik deze zin nergens op slaan. Papa wordt je toch ook zonder een centje pijn? Pff
     
  19. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    nou hier op het forum wordt er net zo divers over gedacht als er mogelijkheden voor pijnbestrijding zijn.
    Er zijn voor- en tegenstanders.

    Ik zelf heb een ruggeprik gehad. Dat wil ik niet meer, de volgende keer doen ze maar een spuitje.

    Ik kan dus niet trots zijn op het feit dat ik het niet helemaal zelf gedaan heb - o wacht, dat kan ik best. 9 pond zonder hulpmiddelen er uit werken is het best waard om trots op te zijn. En voor de persweeen moet de ruggeprik toch uit ...

    Maar goed, de volgende zonder ruggeprik. En als die ook zonder rugweeen is hoef ik zelfs geen spuitje...

    * gaat nu al preventief bidden voor buikweeen *
     
  20. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    er is toch ook niemand die zegt dat je níet trots mag zijn als je wel pijnbestrijding hebt gehad? ik denk dat je, hoe dan ook, altijd trots mag zijn op een bevalling, ook als het een keizersnede is.
     

Deel Deze Pagina