Hallo, Ff vraagie aan degene die last van hun bekken hebben en daarvoor fysio hebben... Wat is jullie ervaring met het krijgen van fysio? Geeft het jullie verlichting? En wat doet de fysio zoal met/bij jullie?
met bekkenklachten heb je misschien wel verlichting...ik heb bekkeninstabiliteit maar helaas geen verlichting wel goeie tips en oefeningen om het iig onder controle te houden en te ontspannen...en ik heb geleerd hoe ik mijn bekken zelf weer recht kan zetten.. En ik leer andere houdingen aan te nemen... leer hoe ik uit het bed moet stappen...enz enz dus ja het heeft wel baat maar bij mij verlicht het de pijn helaas niet...maar dat heeft ze al aangegeven omdat het instabiliteit is bij mij en echt pas over gaat als de hormonen uit je lijf zijn.. maar bekkenpijn wat (nog) geen instabiliteit is kan ook in een paar weken over zijn dmv oefeningen..
het helpt idd goed bij bekkenklachten, ik krijg voornamelijk oefeningen om te ontspannen en de spieren om de bekken heen te gebruiken
ik heb klachten door mijn SI gewricht en ze masseert het elke keer en duwt de banden op de goede plek. op dat moment (en rest vd dag) pijnlijk en beurs maar dagen erna merk ik verbetering... hopelijk kunnen we het in dit stadium houden
ik ben bij de eerste naar mensendieck gegaan, dan doe je ook oefeningen en die hebben me enorm geholpen, zodra ik het weer krijg ga ik er weer naartoe. Ik geloof dat ik toen bij 26 weken ben gegaan, ook na de geboorte nog een paar keer. Aan het eind kreeg ik meestal ook nog een ontspannende (hotstone)massage, zalig!!! alleen daarvoor wil ik alwel weer gaan
Hoi, ik had vanaf 16 wkn bekkenpijn, ben toen naar een fysio gegaan die een speciaal certificaat had voor bekkenpijn bij zwangere vrouwen en de pijn is bij mij toen helemaal verdwenen. Nu ben ik 37 wkn zwanger en het is weer opgekomen, maar met de oefeningen goed onder controle te houden. Je kan op deze site een fysio in de buurt zoeken die die cursus heeft gevolgd: Bekkentherapie.nl - Bekkeninstabiliteit Bekkenpijn of je kan het boek: Bekkenpijn tijdens en na de zwangerschap van Cecile Röst kopen (aanrader!) daar staan de oefeningen o.a. ook in. In ieder geval niet mee blijven lopen hoor, anders wordt het straks bekkeninstabiliteit en dan ben je verder van huis!