Wat is nou echt lopen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eltime, 16 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eltime

Eltime Actief lid

17 jul 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames!

Even een vraagje... Mijn jongste van nu ruim 14 maanden loopt, als je haar op staat te wachten, de halve kamer door. Ze wankelt nog wel veel, maar vindt meestal zelf haar evenwicht terug. Uit zichzelf crosst ze nog niet bepaald de kamer door, ze doet het bijna altijd alleen maar wanneer je haar neerzet.
    Vanaf welk moment loopt je kind nou eigenlijk? Wat is echt 'los' lopen?
    Mijn oudste was heel anders, die deed dingen pas als ze zeker wist dat ze het kon en liep meteen de straat uit :D

2. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Ik vind los lopen wanneer je kindje uit zichzelf een stapje zet zonder een tafel/stoel oid beet te hebben voor steun.

Ook al zijn het soms maar een paar stapjes, dit is toch echt los lopen.

Mijn zoontje zette 2 weken terug zijn eerste stapjes, we zijn trots dat hij dit ook ineens kan.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind echt los lopen als een kindje alleen nog maar loopt en eigenlijk niet meer kruipt.

Anderen vinden het als een kindje 1 stapje los heeft gedaan.

Ik zeg altijd maar: Net na haar verjaardag zette ze haar eerste stapje los, met 13 maanden liep ze stukken los en met bijna 14 maanden liep ze echt helemaal los :)

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Mijn manneke loopt nu ongeveer 10 stapjes los... is dat dan lopen of? Hij kruipt sowieso niet..

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja dat vind ik ook. De kruipbehoefte moet nagenoeg weg zijn en hij/zij moet echt voor langere stukkken stevig lopen.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind 10 stapjes lopen dus niet lopen... ja, hij loopt wel stukjes, maar (los) lopen vind ik het niet.

7. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Hier hanteer ik ook dat ze los loopt, opstaat zonder hulpmiddel (stoel o.i.d.) en nagenoeg niet meer kruipt. Hier was dat helaas met 11 maanden en 1 week.... Ze luisteren dan nog niet he :D

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva liep al 1,5 maand los, maar ging toen pas zelf staan ;). Voor die tijd trok ze zich ergens aan op en ging dan lopen. Maar dat noemde ik toch echt wel los lopen, want ze liep heel goed.

9. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Toevallig was ik vorige week met mijn dochtertje bij de fysiotherapeute (ze is billenschuifster) en zij liep toen zo'n beetje op dezelfde manier als jij bij jouw dochter omschrijft. Ook ik twijfelde of dit nou echt lopen was.
    Maar de fysio bevestigde dat dat wel degelijk het geval was! Dus ga er maar vanuit dat je dochtertje al kan lopen.

Trouwens, het gaat zo snel, want Famke loopt een week later al zo ontzettend veel beter: vandaag zag ik haar bijna rennen en ze heeft nu een enorme bult op haar hoofd omdat dat toch nog net wat te veel gevraagd was. ;)

10. Eltime

Eltime Actief lid

17 jul 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties, leuk!! Ze laat steeds vaker echt los om zelf ergens naartoe te lopen, van bank naar bank, naar tafel, etc. Maar ja, kruipen gaat nou eenmaal sneller en is makkelijker ;)

Deel Deze Pagina