pijngrens tandarts vs bevalling

Discussion in 'De bevalling' started by bolkje, May 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Neee, onzin. Ik ben heel gevoelig, loop te janken als ik mijn kleine teen stoot en door hoe ik overkom zeggen mensen al gauw dat ik "niet sterk" zou zijn maar vond bevallen echt geweldig meevallen!!!! Goed te doen!

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Ik ben ook een piepert hoor.. maar heb de bevalling toch geheel zonder pijnbestrijding gedaan.. Ben er achteraf best trots op :) Gewoon alles echt voelen en erachter komen wat je lichaam wel niet kan!

Idd niet te vergelijken met welke pijntjes dan ook :)

3. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    ook ik ben heel bang voor de tandarts geweest (heb nu een hele fijne en rustige goed uitleggende tandarts).

Maar ik vind de pijn van een bevalling veel beter te handelen dan dat gefrutsel en gemier (en de pijn) aan mijn hoofd.
    Ik kan ook veel beter omgaan met darmkrampen en diaree maar kan helemaal uit mijn plaat gaan als mijn neus verstopt is of ik barstende koppijn heb.

4. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Het is zeer zeker niet met elkaar te vergelijken, maar als ik mag kiezen dan beval ik liever 10x dan dat ik 1x naar de tandarts moet haha. Bevallen doet pijn, maar om nou te zeggen dat het SUPER pijnlijk is, nee dat vondt ik niet. Maar dat is bij iedere vrouw natuurlijk anders.

5. rums

rums Niet meer actief

Och lieve hemel! Nou ik ben absoluut een beetje bang voor alles wat met de tandarts heeft te maken. Maar ik laat liever gaatjes vullen dan een bevalling!!! Alhoewel toen ik een ruggenprik had gekregen was het heel goed te doen. Maar toch dan maar tandarts want dat is met een aantal uur voorbij. Bevalling had ik nog wel ff last van. (ik ben trouwens ingeleid en dat schijnt pijnlijker te zijn dan natuurlijk)

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

hahaah vindt het ook gek dat iemand liever gaat bevallen?
    Zeker is het eng bij de tandarts maar bevallen niet dan?!

7. bijoux

bijoux Fanatiek lid

Jun 14, 2011
    1,237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    ik ben als de dood vd tandarts!!

bevallen is ook niet grappig , maar je lichaam maakt dan zoveel stofjes aan waardoor je het echt wel kunt...
    terwijl de tandarts vooral iets psychisch is.....

8. mamavansuus

mamavansuus Actief lid

Jul 26, 2010
    194
    0
    0
    oh grappig ik was een paar maanden na mijn 1e bevalling bij de tandarts en zei..ik beval liever dan dat ik hier kom...dussssss ;)

9. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ben niet bang voor de tandarts en laat daar bijna nooit verdoven. En ben ook bevallen zonder pijnstilling. Maar ik vind het echt totáááál niet te vergelijken.
    Dat je bij de tandarts tegen het plafond schiet, zegt niets over je vermogen om baringspijn te verdragen.

Laat je niet gek maken door die tandarts.

10. Marvb

Marvb Fanatiek lid

Dec 17, 2012
    1,518
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou ik ben ook altijd erg blij als ik weer een jaar weg mag blijven want zit altijd gespannen in die stoel... voor mijn bevalling was ik.niet gespannen en is echt ook niet te vergelijken.. Je doet t voor zoiets moois.... Bij mij is me bevalling goed gegaan en heb echt geen pijnbestrijding nodig gehad.. natuurlijk is t pittig.. maar heel wat anders dan dat er een tandarts in je mond zit te borren, krabben of weet ik t wat. Ik zie weer op tegen de volgende tandartsafspraak.. en niet tegenn een evt volgende bevalling... zegt genoeg denk:)

11. 1992

1992 Actief lid

Apr 16, 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel grappige vraag hoor bolkje:)
    Ik ben echt bang voor de tandarts, laat liever een gaatje zitten tot ik er last van krijg dan meteen maar te gaan. Voor de bevaling was ik daarentegen niet bang haha eigenlijk wel stom als je het zo bekijkt.

Komt mischien meer omdat je bij de tandarts ziet wat er richting je mond gaat. Vind het echt verschrikkelijk als iemand met zn handen in de buurt van mn gezicht komt. Weet ook niet precies waarom.

Maar die pijn is niet te vergelijken. Net als je je per ongeluk in je vinger snijd. Doet erg pijn maar anders. Dat zul je nog wel merken. Volgens mij is het ook bij iedereen anders. Maar t komt wel goed. Je kan het echt wel. En als je teveel pijn doet vraag je gewoon om pijnbestrijding. T is er niet voor niks

12. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Ik ben als de dood voor de tandarts! Maar mijn bevalling incl totaal ruptuur gr 4 doe ik zo 10x over..met plezier!
    De tandarts kom ik liever gewoon niet.. Ga daar ook altijd van mijn stokkie bij een behandeling (gaatje vullen bijv).

Bij mij maakt het verschil dat de tandarts pijn is die me 'aangedaan' wordt door iemand. De bevalling of bijv flinke hoofdpijn is pijn die uit je lichaam zelf komt.

13. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Ik ga nog liever 10x bevallen, dan dat ik ooit nog een keer een wortelkanaal en zenuw behandeling bij de tandarts moet..

En ik heb van de eerste niet echt een hele fijne bevalling gehad ;)

14. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

Oct 16, 2012
    760
    1
    0
    Na 4 jaar niet naar de tandarts te zijn geweest, 2 gaatjes moeten laten vullen zonder verdoving!!! Wilde hij niet doen vanwege mn zwangerschap...
    Lag ik daar, in mn uppie pijn te lijden van hier tot tokyo..
    En ik maar denken, moet ik straks ook nog bevallen!! Ook al ben ik al een keer bevallen zonder medicatie.
    Maar weet natuurlijk ook dat het een heel andere pijn is!
    Ik heb maar wel gezegd dat ze die andere 2 gaatjes na de zwangerschap mogen doen :$

15. Gism0w

Gism0w Bekend lid

Nov 15, 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Is niet te vergelijken! Tijdens een bevalling maak je een bepaald hormoon aan die ervoor zorgt dat je het aan kan.
    Na de bevalling ben je alweer vergeten hoe de pijn was. Zo is het vrouwlijk lichaam ingesteld.

16. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Dat ik graag of liever thuis beval schoot bij menig man in het verkeerde keelgat. Ik probeer het graag het zien als bevallen is een 'natuurlijke' pijn en dat is het bij de tandarts niet! Ik begon al te hyperventileren van de verdoving zelf dus werd ik door een gepaniekeerde tandarts naar het ziekenhuis gestuurd om mijn kiezen maar te verwijderen.. Verschil is wel, ik ben ooit bijna gestikt als kind.. 11% zuurstof in mn bloed over, spoed operatie 6 dagen ziekenhuis tja geen wonder dat alles wat boven de borst uit komt mij dus minder goed aanstaat maar ik weet dat het nu daar beneden zeer gaat doen en dat het een 'natuurlijke' pijn is en dat stelt mij gerust. Ik heb gewoon duidelijk aan gegeven in welk senario ik in iedergeval zo ga hyperventileren/paniek aanval krijg mocht het aan de hand komen dan kennen ze mijn achtergrond en ik weet ook echt wel hoe ik daar mee moet dealen zolang de rest van de omgeving maar niet in de paniek schiet, en volgens mij niet in de paniek schieten is het aller aller belangrijkste wat je kan doen :)

17. Love M

Love M Actief lid

Feb 11, 2013
    305
    11
    18
    Female
    student
    hahah zo leuk om te zien hoe vaak mensen bang zijn voor de tandarts :)
    Het is namelijk mijn vak en vind het altijd zo leuk om naar de tandarts te gaan want dan kom ik met een tandsteenvrij gebit weer terug ;)
    Bevalling was een heeeel andere verhaal, vond het verschrikkelijkkkk!

18. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik ben als de dood voor de tandarts..
    Maar pijn bij de tandarts bij een gaatje vullen?
    Ik weet niet wat voor tandarts jullie dan hebben hoor... Ik heb 2 of 3 vullingen.. Allemaal zonder verdoving en dat doet echt geen pijn...

Bij de bevalling wel pijnstilling gehad... Had beenweeen en dacht dt ik doodging... Nee was niet leuk...
    Naar kwa angst...(die dus eigenlijk niet gegrond is want de man heeft me nog nooit pijn gedaan) doe ik liever een bevalling

19. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,855
    2
    38
    NULL
    Hahahahaha wat een vergelijking ;)

Geloof me ik ben niet bang van de tandarts maar tegen pijn in mijn mond kan ik echt niet.
    Net wat je al schreef het liefst laat ik me verdoven voor het verwijderen van tandsteen.

Een bevalling daarin tegen kan je echt niet vergelijken met de tandarts.
    Tijdens het bevallen maakt je lichaam van alles en nog wat aan stofjes aan om je lichaam voor te bereiden op de bevalling.
    Natuurlijk doet het pijn, maar je weet waar je het voor doet.
    Ik ben zonder pijnbestrijding bevallen, en vond het heerlijk.
    De "lekkerste" pijn die ik ooit gehad heb :) en zou het zo weer doen.

20. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Haha leuke vergelijking.. die gebruiken we hier al jaren inmiddels..

Ik ga liever 10 x bevallen dan 1x naar de tandarts hoor! Pijn is niet te vergelijken maar bij de tandarts moet je perse stilletjes blijven liggen en doen ze jou pijn.. terwijl bevallen je zelf lekker mee kan werken of de pijn op jouw wijze kan opvangen..
    beetje gek als je bij de tandarts ineens op je zij gaat liggen omdat t zeer doet of een beetje tekeer gaat omdat je eens even stoom moet afblazen... tenminste: ik doe zulke dingen niet in de tandartsstoel :D

Share This Page