Dat hangt er helemaal van af, waar de gaatjes zitten en hoe oppervlakkig ze zijn. Ik heb ze pijnloos gehad maar ook dicht tegen de zenuw aan, nou dat voel je echt wel hoor. Heb ook vele wortelkanaalbehandelingen gehad en vind pijn aan mijn hoofd gewoon bagger. Dus ben heel benieuwd (juist door dit topic) of ik straks voor de tandarts of voor de bevalling ga kiezen
Hier 2 gaatjes laten vullen zonder verdoving en ook 2 bevallingen zonder verdoving. Alleen een bevalling doe ik (heel graag ) nog een keer zonder.
De eerste keer dat ik na mijn bevalling bij de tandarts kwam heb ik zelfs gezegd dat ik liever beval dan naar de tandarts ga . Wat zie ik er elke 6 maanden weer tegenop. Het is niet te vergelijken eigenlijk maar pijn in mijn mond (heb ook wel wat ingrepen gehad in het verleden bij de tandarts) vind ik echt naarder dan de bevalling (overigens wel een soepele en snelle bevalling op een weeenstorm met rug en beenweeen na zonder pijnstilling).
Ik heb tijdens mijn zwangerschap een vulling moeten laten uitboren (was gebarsten en er was een nieuw gaatje onder gekomen) en dus ook het gaatje laten uitboren en opnieuw laten vullen. Ik heb bij mijn bevalling 41u arbeid gehad, na 25u zat ik op 6cm en heb ik een ruggeprik gevraagd (ook 3nachten niet geslapen door hevige voorweeën) en tijdens de bevalling was mijn ruggeprik op en heb ik het dus allemaal wel wat gevoeld Nou ik kan je zeggen, 1 wee (bij zo'n 9-10cm) voelt alsof ze al je tanden tegelijk uitboren. Ik vond het verschrikkelijk maar je moet er gewoon door. Als je een ruggeprik kan krijgen moet je het gewoon doen joh, er zijn geen redenen om jezelf te pijnigen als het niet nodig is. Het bestaat er om je te helpen, gewoon doen.
Waarom lees ik dit topic nou.. Ik moet morgen een gaatje laten vullen (dicht bij de zenuw) en ik ga voor het eerst weer sinds de zwangerschap van mij 2 oudsten. Ik zat mezelf al helemaal moed in te praten.. iets als: "kom op, je hebt al 2 bevallingen gedaan waarvan één hels was.. een gaatje vullen is piece of cake". Als iedereen liever een bevalling heeft.. nou... pff... Kan ik nog afbellen?
het is niet te vergelijken vind ik! heb mijn bevalling zonder pijnstillers gedaan en natuurlijk is het pijnlijk maar je krijgt wel een oerkracht en dan kan je die pijn gewoon aan! ik ben ook een schijtert om naar tandarts te gaan en heb laatst een gaatje laten vullen doodsbang was ik maar heb het overleeft haha!! het is niet te vergelijken dus laat die man maar praten wat weet hij ervan!! niet bang zijn gewoon gaan en dan valt het uiteindelijk wel mee succes!!
Ik ben ook bang voor de tandarts. Voor de bevalling dan weer niet. Daarbij denk ik: ach, er zijn me al zoveel vrouwen voorgegaan, dat kan ik vast ook wel! Bovendien maak je allerlei hormonen aan om de bevalling te doorstaan en krijg je als beloning een kindje in je armen. Dat mis ik toch een beetje bij de tandarts... de leuke afloop. En je krijgt begeleiding tijdens de bevalling... en die heb je ook niet bij de tandarts als... even ademhalen, gaat nu even pijn doen, even wegzuchten en nou gaat ie weer...
Mijn tandarts zei laaat nog, die bevalling moet voor jou een eitje zijn, na al die pijn die ik je al gedaan heb. Met 13 kronen en zeker 8 zenuwbehandelingen en nog een serie vullingen vervangen etc heb ik meer pijn geleden bij de tandarts dan bij een bevalling van meer dan 24u. Als ik moest kiezen..... Bevalling is vooral emotioneel wat heftiger en die zwangerschap die eraan vooraf gaat is ook niet mis. Maar ik ben dus nog steeds niet bang van de tandarts en dat is natuurlijk de kunst. Kennen jullie deze al: de mens lijdt het meest, van het lijden dat hij vreest.
Dat is echt je reinste kul. Ik had die discussie met een vrouw bij het bloedprikken. Ik heb een naaldenfobie dus ik was echt als de dood toen ze in het begin van de zwangerschap bloed moesten afnemen. Ik ging ook bijna van mijn stokje. Toen zei die vrouw ook: 'Nou, als je dit al niet aankunt, dan wil ik niet weten hoe je met je bevalling omgaat' Echt een ontzettende rotopmerking. Niet waar ook. Ik vind het vervelende van bloed prikken (en de tandarts vind ik daarmee te vergelijken) dat je weet dat het gaat komen en moedwillig iets 'kapot maakt'. Ik vond de bevallingen heel goed te doen. Ik zou echt liever bevallen dan een buisje bloed af laten nemen
Tandarts is niks vergeleken met een bevalling en ik heb pijnbestrijding gehad een ruggenprik maar dan nog ga ik liever naar de tandarts kwa pijn maar goed bij de tandarts krijg je mooie tanden bij de bevalling een wonder..
Afgelopen week zat ik nog bij de tandarts in de stoel... (Ben al zo'n watje) Een stukje tand afgebroken... De tandarts heeft 2 capsules verdoving ingespoten! Ik doe liever mijn bevalling 10x (was zonder pijnbestrijding) dan dat ik een gaatje laat vullen bij de tandarts! De pijn kun je idd niet vergelijken, dat is helemaal anders.
Hmmz nee ik geloof.er niet in. Wel is het zo dat ik alles behalve kies trekken. Zonder verdoving doe. Mijn bevallingen.de eerste duurde 47 uit en er werd verdoving geadviseerd heb het niet nodig had. De tweede had ik pas weeënpijn bij 7 cm ontsluiting
Haha ja! De tandarts heeft me 1x zo'n pijn gedaan..daar was mijn bevalling niks bij. Nee pijn aan het gebit......brrrrr.
Ik vind het echt geen vergelijking en hoe weet je mannelijke tandarts nou of jij je bevalling aan kunt. Ik ben ook echt een watje bij de tandarts, zou het liefst onder algehele narcose gaan voor het weghalen van tandsteen en heb m'n bevalling met rugweeen zonder pijnstilling doorstaan. Wat ik wil zeggen is, laat je tandarst maar lullen en ga zo neutraal mogelijk je bevalling in Het komt echt goed!