Gister bleek bij een standaardcontrole bij de vk dat de hartslag van mn dochter soms even onder de 100 dipte. Ik ben toen gelijk doorgestuurd voor een ctg en gedurende het uur aan de ctg gebeurde dit nog 3 keer. Het was steeds wel vij kort, varierend van 5 tot 15 seconden. De rest van de tijd was de harslag wel ok. Basis was 120 met redelijk veel pieken van 140 en 150. De vk zegt dat dit er goed uitziet en ik hoef pas volgende week weer terug voor een nieuwe meting. Toch maak ik me een beetje zorgen. Wat kan er voor zorgen dat een hartslag zo dipt? Is hier een medische verklaring voor? Moet ik nog iets extra in de gaten houden behalve haar bewegingen ( ze beweegt nu gelukkig goed)?
Hoi, als het CTG er goed uit zag zullen ze het geclassificeerd hebben als een variatie op een normale hartslag. Normaal dus, maar iets wat minder vaak voorkomt. Of wat een toevalstreffer kan zijn. Sowieso kan de hartslag, als je op je rug ligt, soms toch wel eens dippen doordat je onderste holle ader wordt dichtgedrukt. Is voor het kindje niet erg, maar daar kun je zelf wel eens duizelig van worden. Misschien dat het daar wat last van had. Je kunt er zelf niets aan doen en inderdaad zijn kindsbewegingen voelen heel belangrijk. Ik snap dat je je er wat ongerust bij voelt hoor, maar ze laten je echt niet zomaar naar huis gaan. Dus hopelijk spookt het niet de hele tijd door je hoof en kun je nog genieten van het laatste stukje. twijfel je ook maar ergens over of maak je je toch druk, bel je vk gewoon hoor. Groetjes Brigitte
Bedankt voor je reactie. Ik voel me inderdaad vaak duizelig wanneer ik op mn rug lig, dus wellicht (hopelijk) heeft het hier iets mee te maken. Ik voel gelukkig nog veel bewegingen, dus ik wacht nu eerst maar even mn volgende afspraak af (volgende week). Hopelijk is de hartslag dan weer normaal.
Graag gedaan. Als je trouwens op je linkerzij draait als je het weer eens hebt op je rug, voel je je meestal binnen enkele seconden gelijk al beter! Groetjes!