om de hoeveel tijd?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rianne23, 16 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rianne23

rianne23 Actief lid

1 feb 2007
    401
    0
    0
    ergens in friesland
    vraag

als je weeen beginnen om de hoeveel tijd komen ze dan in het begin?en moet je perse een slijmprop verliezen of vliezen breken voordat de weeen beginnen?

dank je alvast

groetjes rianne

2. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Volgens mij is dat verschillend per persoon die slijmprop verliezen...Maar de weeën moeten met regelmaat komen meen ik....

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nee hoor, je kunt net zo goed eerst weeën krijgen en dan pas dat je vliezen breken en de slijmprop hoeft ook niet persé. Echte weeën komen regelmatig en doen echt pijn óók als je douchen gaat, als ze weg gaan zijn t oefenweeën/voorweeën. Bij mij is t zo dat ik maandag bij de vk al 1 cm ontsluiting had en voor mijn gevoel nog geen ontsluitingsweeën en gisteren de slijmprop verloren maar nog geen vruchtwater gezien hier hoor!

4. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    90% van de vrouwen heeft eerst weeen voordat de vliezen breken, hoe het voel daar zit ik zelf nog op te wachten :)

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    tja ligt eraan. maar het gebeurd vaker dat ze de vliezen breken dan dat ze spontaan breken.

en wat ik bij de meeste hoor is dat de weeen eerst als lichte krampjes komen. en als ze dan aanhouden en steeds met meer regelmaat komen dan weet je eigenlijk dat het begonnen is.

maar het is voor iedereen anders. ik heb wekenlang wat voorgerommel gehad en toen het dan begon was het met een uurtje klaar. dus kanje moeilijk zeggen hoe het voelt in het begin.
    maar als het zover is dan weet je het wel

6. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    mijn "slijmprop" verloor ik bij 26 weken, echt een prop was het niet, gewoon een klodder slijm zonder bloed (sorry ontsmakelijk ;) je vraagt er zelf om ;) )

Met 34 weken bevallen.. en toen ik 9 cm ontsluiting had zijn de vliezen doorgeprikt. Weeen was net als ongesteldheid pijn in combinatie met een hele harde buik, en er kwam indd op een geven moment regelmaat in, (om het kwartier, om de tien minuten, toen om de 7 minuten etc)

Zo ging het bij mij, maar dat is natuurlijk per persoon verschillend..

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    De beginfrequentie is bij iedereen anders, ze kunnen om de 30 maar ook om de 5 minuten komen.

8. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik heb nooit een slijmprop gezien bij de bevalling van mijn dochter.
    Mijn vliezen braken en pas na 6 uur kwamen de weeën, maar dan wel gelijk om de minuut! :rolleyes: Da's ff schrikken dan ja! Maar binnen 3 en een half uur had ik mijn meisje op mijn buik!
    Ik heb dus in totaal 3 uur weeën gehad en 24 minuten persweeën (wat mijn eigen schuld was want ik vond het 'door het gat moeten' te pijnlijk en had er geen zin meer in :) )

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Denk dat hier echt geen pijl op te trekken valt.
    Iedereen beleeft het ook zo anders. Ik vraag het me inderdaad ook wel eens af, wat ik dan 'precies moet voelen' ,en wanneer, en hoelang, maar ik denk dat als het zover is je het echt wel weet....
    Ik ben met 30 weken al een stukje van mijn slijmprop verloren, maar zolang er geen weeën zijn groeit deze vanzelf weer aan. Misschien zie ik die hele slijmprop bij het 'echte werk' wel helemaal niet weer terug! :)

Deel Deze Pagina