wat is dit geweest? ben best geschrokken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angel Eyes, 15 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

hallo meiden,

Mijn mannetje heeft net een lekker badje voor me gemaakt, en ik loop naar boven om in bad te gaan. ten eerste ging mijn hartslag ongeveer 130 slagen per minuut voordat ik al in bad zat, ik heb het even opgemeten omdat het me opviel. toen ik in bad ging zitten ging mijn hartslag omlaag gelukkig. Ik heb ongeveer 10 minuutjes in bad gezeten. vervolgens komt mijn mannetje me uit bad helpen, ik sta heel langzaam op. het wordt zwart voor me ogen en ik klapte bijna door mijn knieen heen. mijn vriend heeft me op mijn knieen in bad gezet en daar hebben we even gewacht tot het beter ging. hij zei ook dat ik in een keer helemaal bleek werd. al met al heeft dit misschien maar 2 minuutjes geduurd maar ik ben best geschrokken.

komt dit doordat ik uit warm water in koude lucht stap?

2. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Heb je missschien last van hartkloppingen gehad?

3. Angel Eyes

euuhm ik heb dat nooit eerder gehad. maar mijn hartslag ligt normaal veeeel lager. als je een snelle harts;lag heb heb je dan hartkloppingen?

4. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Miischien heb je je te snel ingespant waardoor je hart even op hol slaat. En tijdens je 10-minuten-baddertje ben je weer gaan ontspannen.Toch maar de dokter morgen gaan bellen hoor.

5. Angel Eyes

ik kijk het even aan, heb nu barstende koppijn en ga lekker mijn bedje in
    thnxs voor je antwoord

6. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Geen dank. Trusten.

7. nicci83

nicci83 Bekend lid

10 jul 2006
    591
    0
    0

ja heb ik wel altijd, ik moet altijd rustig aan doen als ik uit een warm bad kom dus misschien had jij dat ook ;)

8. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hoi,

Misschien ben je gewoon aan het hyperventileren, an eb je deze klachten ook.
    Als ze aanhouden zou ik wel contact opzoeken met je vk.

Groetjes Anna

9. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Een collegaatje en mijn schoonmoeder hebben dit ook tijdens hun zwangerschappen gehad. Dat ze even helemaal weg waren of flauwvielen. Schijnt vaker voor te komen, maar ik weet niet precies hoe dit zit of hoe dat kan.

Hopelijk kan iemand anders je daar meer over vertellen...

10. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    kan ook een te laag suikerspiegel zijn probeer volgende keer eens te eten en of je daar van op knapt. heb het een paar keer tijdens mijn werk gehad en anders misschien ijzer gebrek

11. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Bij mij is het mijn bloeddruk (te laag)

12. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Het kan zijn dat het water in bad te warm was (ook al vond je het niet te heet toen je erin zat). Ik had het vroeger zelf ook vaak, als ik nu in bad zit doe ik maar tot mijn middel water erin, zodat ik verder lekker koel blijf.

Groetjes Miep

13. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Klinkt inderdaad als lage bloedruk.

Even nalaten kijken hoor!

14. Angel Eyes

nou meiden ik heb gisteren avond laat nadat ik een half uur in bed heb gelegen toch even de huisartsenpost gebeld, want mijn hartslag daalde niet!. die zag twee verschillende dingen

die hoge hartslag en hoofdpijn waren wel iets waar ik goed op moest letten en anders vandaag even naar de huisarts om me bloeddruk te laten meten

en die zwakte na het bad was waarschijnlijk verschil warmte en kou. maar het gekke is dat ik vaker in bad ga en het helemaal niet zo warm doe. maargoed nu gaat het beter dus denk en hoop dat dit eenmalig is geweest

15. marisenmaurice

marisenmaurice Actief lid

22 jul 2006
    489
    1
    0
    intrieurverzorgster
    heerlen
    wat renate zegt heb ik ook gehad negen jaar geleden
    was toen zwanger van mijn zoontje wat het is geweest weet ik nu nog niet, maar ik zei dan voel me duizelig worden en daar ging ik dan ook onder uit een paar sec maar,en daar ging het wel weer
    ben toen wel naar de gyn geweest maar alles was toen goed met de bloeddruk enzo.

liefs mariska

16. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ja dat had ik ook tijdens mijn zwangerschap, dit schijnt vaker voor te komen bij vrouwen die rond de 20 weken zwanger zijn.

17. patricia12

patricia12 Bekend lid

28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    heb ik ook een aantal keer gehad ( heb een lage bloeddruk ) een keer had ik het toen ik buiten met de buurvrouw aan het praten was, kreeg het hartstikke warm ( buiten was het 5 graden) was gewoon kletsnat in de nek. hartkloppingen werd duizelig en misselijk. had mijn jas uitgedaan en heb ff voorover gehangen na een minuut of 2 ging het weer.

18. Ready

Ready Actief lid

31 okt 2006
    265
    0
    0
    het flauwvallen is vast lage bloeddruk, als je in bad zit (gewoon lekker warm, heet hoeft niet) gaan alle grotere (slag)aderen in je benen open. Als je dan opstaat stroomt in een keer het bloed in je benen door de zwaartekracht. Wat wel wil helpen is voordat je opstaat een aantal keren flink je beenspieren aanspannen. Dus je voeten even flink op en neer bewegen en even vasthouden en je bovenbeenspieren aanspannen (knieschijven optrekken) en een aantal seconden vasthouden.

(hetzelfde kan gebeuren als je lang staat trouwens, het helpt dan om wat heen en weer te blijven stappen)

De hartkloppingen en de hoofdpijn lijken me niet goed, zeker niet als het langer aanhoudt. Toch even mee naar de huisarts?

19. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hier op het forum zijn wij geen dokters. met dit soort klachten moet je even je arts bellen, zodat die je bloed en pols na kan kijken

20. Angel Eyes

heb ik ook vrij snel gedaan. vroeg me alleen af of het herkend werd

Deel Deze Pagina