blijvende harde buiken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door angelizzy, 20 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angelizzy

angelizzy Lid

20 jun 2014
    46
    1
    8
    Hoi

Ik ben morgen 35 weken zwanger en mijn buik is al 3 dagen zo hard als een tonnetje. Hij ontspant zich amper en lopen is zelfs wat pijnlijk. Mijn vk roept maar elke keer dat ik paracetamol moet pakken, maar vindhet geen prettig idee om deze de hele tijd te nemen. In bad gaan en warme kruik helpen nauwelijks.
    Is dit normaal of kan ik hier iets aan doen? Het is trouwens mijn 2de zwangerschap.

Alvast bedankt
    Liefs

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

wat vervelend dat je zo'n last hebt van je buik. Die gespannen buik kan ook veroorzaakt worden door een blaasontsteking. Bij een zwangerschap voel je geen pijn bij het plassen, maar kan je juist last hebben van harde buiken. Ik zou je zeker aanraden je urine te laten controleren bij de huisarts. Ook obstipatie kan voor deze klachten zorgen. Heb je daar last van? Succes met de laatste loodjes.

Groetjes Monique

3. angelizzy

angelizzy Lid

20 jun 2014
    46
    1
    8
    Hoi Monique,

Bedankt voor je antwoord. Ik was inderdaad al bij de huisarts geweest en had geen blaasontsteking. Naar het toilet gaan is ook geen probleem. Het is inderdaad heel vervelend. Voel mijn kleine meid ook nooit schoppen. Alleen als ze zich tegen mijn buik aanduwt (neem aan dat ze het is). Meestal is mijn buik dan al gespannen en moet ik echt mijn best doen om te voelen waar ze nu ligt.

Deel Deze Pagina