pijnlijk dillema

Discussie in 'Babynamen' gestart door Niekje84, 18 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niekje84

Niekje84 Lid

29 mei 2012
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben je als ouders maanden lang bezig met een naam, met veel gezeur en ruzie, krijg je bericht dat redelijk goede vrienden ouders zijn geworden, hebben ze exact dezelfde naam. Als we nou een hele lijst hadden neem je de volgende op het lijstje, echter zal dit niet gaan want na uren strijd zal dit het worden, en daarbij noemen we hem nu al bij zijn naam, proef kaartjes besteld, mutsje met naam besteld. Alleen komt daar bij dat achternaam ook het zelfde is.. Ben er gewoon beetje verdrietig van. Wat nu?

2. Elly1982

Elly1982 Actief lid

27 okt 2012
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou gewoon dezelfde naam doen. kun je er geen 2de naam bij doen net als een doopnaam?

3. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

gewoon dezelfde naam doen, zal het er misschien wel met ze over hebben.. misschien een beetje doordacht van me maar je zegt een mutsje met zijn naam te hebben besteld.. heb je die besteld nog vooor zij hun kindje kregen? anders kan je altijd nog "bewijzen" laten zien dat je t mutsje toen en toen besteld heb en dit toen dat zus dat zo.
    je hoeft je uiteraard voor NIEMAND te verantwoorden maar als je je er erg vervelend onder voel.... tis gewoon een tip en miss allemaal wat doordacht maar ja meid ga gwn voor de naam heb t zelfde gehad heb toen wel een andere naam gekozen dit omdat ik wel een namenlijstje had.. uiteindelijk ben ik blijer met de naam die ze nu draagt.

mocht je hulp nodig hebben als je toch een andere naam wil dan help ik je mee zoeken :D

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.868
    113
    Tenzij je naast goede vrienden ook buren bent en de kinderen waarschijnlijk naar dezelfde school, sportclub, ... zullen gaan, zou ik gewoon voor de naam kiezen. Ik denk wel met een tweede naam inderdaad, zodat er nog wel iets verschil is. Zelf zou ik het geloof ik ook bespreken met die vrienden, maar dat ligt er natuurlijk helemaal aan hoe je zelf bent en hoe je vrienden zijn ed.

5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou gewoon de naam houden.

Als het nou je zus was die haar kind dezelfde naam had gegeven, maar dat is niet zo.

Je kind zal sowieso mensen met dezelfde naam gaan tegen komen. Dat is normaal.

Overigens, mijn tante heeft mijn nichtje de naam gegeven die mijn ouders oorspronkelijk voor mij in gedachten hadden. Ik heb nu een andere naam. Ik vind mijn huidige naam prima, maar omwille van dat nichtje hadden ze het echt niet hoeven aanpassen, de keren dat ik me kan herinneren dat ik haar gezien heb, zijn op één hand te tellen.

6. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Ik zou het gewoon doen! Als dat echt jullie naam is... Moest er een andere naam zijn die jullie super vinden zou het snel beslist zijn maar als jullie er zoveel voor hebben moeten vechten.

7. JMBM

JMBM Actief lid

8 aug 2012
    163
    0
    16
    Wij hebben dezelfde situatie. 2 weken terug werd er een meisje geboren met de naam die wij hadden bedacht voor een meisje. In eerste instantie hebben wij altijd gezegd dat we dan onze tweede naam zouden kiezen. Maar het gevoel is nu wel al heel sterk bij deze naam dat ik eigenlijk niet aan de tweede kan wennen. We hebben nu net afgesproken om zowel de eerste als tweede keus te houden en te beslissen na de geboorte (als het een meisje wordt natuurlijk). En we zullen het misschien met de ouders van het meisje bespreken, maar daar moeten we nog even over denken.

Succes met deze moeilijke keus!

8. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Ik zou gewoon voor die naam gaan, je bent er tenslotte al zo aan gewend!
    Als alles goed is gaan wij straks met drie dames uit één voetbalteam binnen 1,5 maand bevallen, dus dit risico lopen wij ook. Maar ik verander mijn naam dan niet meer hoor haha.

9. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Ben zo blij dat niemand rond mijn termijn is uitgerekend voor een jongen! Allemaal meisjes om mij heen!
    1 verre kennis heeft jongetje gekregen met zelfde naam enkel andere schrijfwijze... nou dat vinden wij helemaal niet erg!

10. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Een vriendin van mij is ook zwanger en we zijn dezelfde periode uitgerekend. Als we dezelfde naam kiezen is t pech. Ik ben nu al zo gewend aan onze gekozen naam :-D
    Zou t zelf ook niet erg vinden als zij alsnog dezelfde naam heeft ( kans is groot dat ik eerder beval). Mooi compliment toch dat iemand die naam ook super vind! Zeker als ze naar andere scholen gaan en niet naast je wonen!

11. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Mijn beste vriendin en ik waren tegelijk zwanger. Daarnaast zijn onze mannen neven. Zij was 2,5 maand eerder uitgerekend en wilde in 1e instantie niet zeggen wat ze zou krijgen.
    Omdat ik weet dat we best een beetje dezelfde smaak hebben, wilde ik het toch wel graag weten.......Uiteindelijk gave ze toe dat zij een jongetje kregen en wij wisten net dat wij een meisje zouden krijgen.
    Uiteindelijk bleek dat ze dus wel degelijk dezelfde meisjesnaam hadden!
    Mochten zij een dochter hebben gekregen, dan had ik niet die naam ook gedaan. Dit was TE dichtbij....dat lijkt mij dus wel een goede vraag, zeker als je ook nog dezelfde achternaam hebt!

12. nikespits

nikespits Actief lid

2 jun 2012
    178
    0
    0
    Dordrecht
    Ik zou gewoon voor die naam gaan. Als jullie die naam echt willen, laat je de keuze toch niet afhangen van een ander?

13. Niekje84

Niekje84 Lid

29 mei 2012
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk, een aantal reacties, bedankt! Het is inderdaad al een heel sterk gevoel de naam bij het kleine mannetje in mij. Gelukkig wonen de andere naamgevers in een ander dorp in de buurt, en is het verder geen familie. Nu ben ik bang dat mensen gaan oordelen, maar mijn man zegt joh, trek je er niets van aan. Als jij nou net een paar maand eerder zwanger was geweest, en deze naam had gegeven hadden zij dit dilemma gehad. We vernoemen t kleine mannetje ook, dus hij krijgt in totaal dan 3 namen.

14. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

5 nov 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah wat balen! Ja lastig....ik kan het me helemaal voorstellen dat je niet een andere naam wilt geven, aangezien hij/zij voor jullie nu al gewoon zo heet! Dan voelt het gek om te veranderen...
    Ik zeg: gewoon doen! Er zijn in de wereld wel meer mensen die hetzelfde heten ;)

15. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Haha hier ook gehad, mijn ex kreeg een kindje met de roepnaam van onze spruit en mijn vriendin 'pikte' de tweede naam in hihi. Niks veranderd, we waren er al zo aan gewend.

16. Danilinde

Danilinde Niet meer actief

Ik zou het met die vrienden van jullie bespreken.

Deel Deze Pagina