Onze jongens hebben allebei 3 namen: 1 eigen naam, 2e naam en 3e naam vernoemd naar iemand van mijn familie en iemand van de familie van mijn vriend. Onze oudste heet naar mijn vriend en mijn vader. De jongste naar zijn zus+zwager en mijn broertje. Nu weten we de 1e naam van onze dochter nog niet, maar ik wil graag als 2e naam Alise. Mijn moeder heet Alie en dat vind ik een mooie verbastering. Nu is het wel zo 'eerlijk' om dan als 3e naam een variatie van mijn sm te nemen. Maar ze heet Coby Jacoba Johanna voluit. Vreselijk dus! Ik heb geen idee hoe ik daar een leuke naam van kan maken, behalve Hanna, dat vind ik wel leuk maar dat is dus een verbastering van haar 2e naam dus een beetje vergezocht. Heeft iemand anders een leuk ideetje bij deze naam? Als we er niet uitkomen, dan wordt de 3e naam gewoon mijn naam. Dan maar niet 'eerlijk'.
Oei Jacoba vind ik ook niet zo XP Misschien iets van Jackie , Jacqueline, Jacobine ... Hanna is idd mooi, maar idd iets verder gezocht, anders zou ik Joan of Joanne of Joanna ook mooi vinden. Succes, wel leuk om te vernoemen vind ik!
Lastig zeg..Ik kan ook niet veel verzinnen bij Jacoba of Coby. Wat vind je van Channa (combinatie van Coby en Johanna) of Coco?
Hmmm Channa vind ik niet zo. Joan en zo op zich wel leuk, maar dan vind ik Hanna leuker, even 'ver gezocht'
Ik vind Alise Johanna niet raar klinken hoor als 2e en 3e naam. juist leuk dat jullie willen vernoemen en hoe vaak wordt een kind aangesproken met alle namen? alleen bij trouwen toch?
Als je het liefst van de naam Coby zou willen vernoemen? Colet(te) Cobine Coralie/lynn Colleen/Colene/Coline Corine Corianna (Coby en Johanna) kan zijn dat je het he-le-maal niks vind, maar wellicht breng ik je op ideeën?
Johanna Jacoba Joanne Coco Jacky (leuk!) Hanna Janna Joan Vind Jacky wel erg leuk bij de andere namen! speels stoer klassiek.
Bedankt voor het meedenken allemaal! We gaan er hier nog maar eens goed over nadenken En anders heeft sm toch echt pech