Pijnlijk gebit/ tandvlees

Discussie in 'De lounge' gestart door kim90, 31 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Met het wisselvallige weer en 2 kinderen was er geen ontkomen aan, ik heb griep:thumup:..
    Het komt natuurlijk helemaal niet uit( komt het ooit wel uit?:p) en heb helaas niet de mogelijkheid om even wat rust te pakken, met een dolle kleuter en baby van 6 weken..
    No problem..verstand op nul en gewoon doorgaan, doen wat je moet doen :).

Alleen heb ik tijdens griep / verkoudheid altijd last van een gevoelige huid, en raak langzaam gillend gek van de haartjes die in mn gezicht kriebelen, en zoals de titel dus zegt: pijnlijke tanden/ tandvlees.

Op een of andere manier voelt mijn tandvlees wat doof aan, maar doet het ook zeer. Begrijpen jullie het nog ?! In ieder geval, ik word er shagerijnig van..:confused:

Iemand hier DE tip om daar vanaf te komen? Een of andere huis tuin en keuken- mondspoeling ofzo? :roflmao:Of moet ik het maar gewoon, heel zielig, ondergaan:rolleyes:

2. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Kan duiden op bijholteontsteking. Voel je een druk op/achter je ogen als jr bukt?

Jammer genoeg is verkoudheid een virus. Je moet het uitzieken. Je kunt wel met zout water (neusspray niet langer gebruiken dan 7 dgn) om het schoon te houden en te verlichten. Het scheelt misschien een dag of paar dgn.

Succes. Akelig he die verkoudheid steeds.

kim90 vindt dit leuk.
  3. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Ellende is het, zou zomaar bijholte ontsteking kunnen zijn, heb ook last van bonkende en stekende hoofdpijn. :DNooit de link gelegd dat ik daarom pijn mijn tandvlees heb, dank je wel voor de verheldering ;)

Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  4. Wij2018

Wij2018 Actief lid

21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Ik heb bij verminderende weerstand ook snel last van kiespijn en gevoelig tandvlees die echt pijn kan doen, extra vitamine C tot me nemen helpt me daarbij.

5. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Ik heb het ook vaak als ik verkouden ben.
    Ik spoel dan met zoutwater oplossing en dat helpt wel.
    Hoef niet zozeer een bijholteontsteking te hebben maar denk dat het bij mij eerder de weerstand is.

6. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ik heb tijdens een verkoudheid meestal voorhoofdsholteontsteking, of iig erg veel druk in mijn voorhoofdholtes en ook tanden en kiezen + tandvlees. Soms zelfs tot aan mijn onderkaak, al kan dit ook komen van opgezette klieren in je nek. Vreselijk rot gevoel en het enige wat hier helpt is structureel om de 6 uur twee paracetamol innemen en heel veel stomen en neussprayen om de holtes leeg te krijgen en de druk er af te halen. Meestal komt het na een dag of 5 ineens los, veel slijm en bloed. Khoop dat het bij jou mee valt! Sterkte en beterschap!

7. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Kijk maar eens op oilpulling

Deel Deze Pagina