Hoi, Over een paar weekjes mag ik in het ziekenhuis gaan bevallen omdat onze dochter 2,5 jaar geleden met een keizersnee is geboren. Deze zwangerschap verloopt verder prima, er zijn (gelukkig) geen bijzonderheden. Vanaf morgen wordt de zorg overgedragen aan de gynaecoloog. De verloskundige zie ik pas weer bij de nacontroles. Nu vraag ik me af, wie staat er straks eigenlijk langs het ziekenhuisbed om de bevalling te begeleiden? Is dat een verpleegkundige? Een verloskundige vanuit het ziekenhuis? Of toch een gynaecoloog? Ben gewoon benieuwd . Alvast bedankt!
Goedenavond, het hangt van het ziekenhuis af. Er is in ieder geval een verpleegkundige aanwezig bij je bevalling en daarnaast een klinisch verloskundige, arts-assistent of de gynaecoloog. Niet elk ziekenhuis heeft verloskundigen in dienst of leiden geen gynaecologen op. Ik zou je aanraden bij je eerste controle in het ziekenhuis dit na te vragen of op de website van het ziekenhuis te kijken. Vaak staat het hier ook op vermeld. Succes! Groetjes Monique
Dank je Monique! Vanochtend even nagevraagd en het blijkt een klinisch verloskundige en een arts-assistent te zijn . En als de nood aan de man is, de gynaecoloog natuurlijk.