Pijnlijk gevoel onder rib rechts

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Anniek88, 1 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Sinds een 1,5 week had ik al pijn op een speficieke plek in mijn rug, rechts vrij hoog bij mijn schouderblad. Ongeveer bh bandje zeg maar. Mijn man kon het wel wegmasseren toen.
    Nu een week ook bij vlagen last rechts onder mijn rib. Echt een vervelend beurs gevoel. Meestal houd het s avonds een paar uurtjes aan. En trekt dan ook weer weg. Alsof het mijn lever / galwegen zijn?

Ga je googelen; kom je op zwangerschapsvergiftiging uit. En dan haal ik dus gelijk doemscenario's in mijn hoofd. Klachten zijn niet de hele dag, ook niet elke dag. Vooral na het eten (veel eten, vet eten).

Bloeddruk was afgelopen maandag nog prima bij de verloskundige (130/77).

Iemand die dit herkend? Ik ga als het terugkomt toch de VK maar bellen. Maar denk wie weet herkend iemand het.
    Ben vandaag trouwens precies 30 weken zwanger.

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja hoor herkenbaar. Hier ligt m'n baarmoeder tegen m'n ribbenboog aan en dat doet pijn
    Zou me er persoonlijk geen zorgen om maken. Wacht maar tot ze tegen je ribben gaan schoppen :eek:

3. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Herkenbaar. Bij beide zwangerschappen gehad. Eerste keer kon ik door die plek op mijn rug alleen nog liggen, rechtop staan en links slapen. Tweede keer was het gelukkig niet zo erg. Doordat je baarmoeder of die kleine op je ribben drukt voel je dat aan de aanhechting aan de achterkant.

4. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Kan idd een symptoom van HELLP zijn, maar is waarschijnlijk niet schadelijk. Ik zou wel even de vk bellen, 'bandgevoel' bij je bovenbuik is niet iets wat je negeert.

5. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties!

@marb een bandgevoel is het niet, ik heb niet het gevoel dat het voelt zoals een bloeddrukband Oid of dat ik niet kan ademen. Het is echt ook wel gerelateerd aan een volle maag. Ik hou het Iig goed Inc de gaten.

6. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Bij mij hielp op een zij gaan liggen. Heb vooral mijn eerste zwangerschap veel gelegen.

Deel Deze Pagina