Hallo allemaal, 9 dagen geleden ben ik bevallen van onze lieve zoon. Dat werd een heftige bevalling met intense rugweeën, persweeën waarop ik uren niet mocht reageren (maar mijn lichaam dat alsnog gewoon perste), tweedegraads uitscheuren en vervolgens een hematoom in de baarmoeder met heftige (> 3 liter) bloedingen tot gevolg. Mentaal ben ik het geheel nog aan het verwerken, maar wat ik nog het vervelends vind: fysiek heb ik nog veel ongemak. Los van dat ik me slap voel door het bloedverlies, ervaar ik enorme druk/pijn aan mijn vagina. De eerste dagen waren het de hechtingen die trokken, maar ik ben bang dat wat over is aan pijn een verzakking is en niet zomaar weg gaat? Ik kan echt niet goed staan, zitten of lopen en zelfs als ik in bed lig heb ik het gevoel alsof iemand me met een knuppel tussen mijn benen heeft geslagen. Herkent iemand dit? En... Gaat het weg uiteindelijk? Het idee dat dit zo blijft maakt me heel verdrietig, want ik zie mezelf niet eens achter de kinderwagen lopen.
Klinkt als een pittige bevalling, lukt het om het een plekje te geven? Ik herken het helaas en ja het gaat weg! Het kan wel echt even duren, het is niet niks zo’n bevalling. Misschien kun je tips vragen aan je verloskundige bij de nacontrole wat het kan verlichten? Ik ben dat zelf eigenlijk allemaal een beetje vergeten wat mij hielp (misschien maar goed ook). En natuurlijk ook gefeliciteerd.