Hallo, Ik ben bijna 10 weken zwanger en ervaar sinds 3 weken een hoge mate van gevoeligheid van onderen, soms lijkt het vanuit mn darmen te komen, soms van achter het schaambeen.. soms voel ik dit al wanneer ik ga zitten (en dan met name als mn blaas of darmen vol zitten) Toiletgang is dikwijls niet prettig , zeker niet bij een grote boodschap, persen geeft dan wat stekende klachten, dit houdt nadien nog even aan. Tevens heb ik een spierpijn gevoel in mijn linkerbil soms beide billen. Dit zou ik niet kunnen omschrijven als zenuwpijn maar echt alsof het spierpijn is. Mijn blaas leeg plassen lukt soms niet goed, dan moet ik echt even gaan verzitten of omhoog komen. Ik heb geen bloedverlies (gehad). Wat zou dit kunnen zijn en wat kan ik eraan/ mee doen? Google brengt me op bandenpijn, fissuur, of achterover gekantelde baarmoeder. (Bij mm uitstrijkje gaf de dokter destijds aan dat mn baarmoeder mooi recht lag) Daar schiet ik dus nog niet veel mee op.
Hoi Nosa, het kan inderdaad bandenpijn zijn. Of mogelijk al een vroeg stadium van een beweeglijk bekken. Maar je moet je ook bedenken dat je baarmoederg roeit en ruimte inneemt. Dat kan een zwaarderg evoel gaan geven in je vagina en druk geven op je onderkant. Daarbij worden je darmen verplaatst en ook dit kan pijnklachten geven of een drukkend gevoel. Kan zomaar zijn dat wanneer je baarmoeder groter is en niet meer alleen in je kleine bekken zit, de druk in je kleine bekken minder wordt en de klachten weer minder worden. Toch even afwachten helaas. Probeer in ieder geval je ontlasting soepel te houden door veel te drinken, vezelrijk te eten en op tijd naar het toilet te gaan. Groetjes Brigitte