Maak ik me nu te snel ongerust?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Niicci, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Hoi dames!

Ik ben nu 26 weken zwanger, sinds 2 weken voel ik ons zoontje elke dag een aantal keer.
    Vooral zodra ik op het werk kom, en aan mijn bureau ga zitten en daar "tot rust kom", meestal nog een keer een flink geschop tussendoor als ik aan het werk ben, daarna zodra ik thuiskom van het werk en mijn zoon van school gehaald heb, en 's avonds tijdens/na het eten en als ik op bed ga.
    Soms tussendoor uiteraard ook wel even, maar dit zijn "normaal" al zijn vaste tijden.
    En hij is ook altijd al heel erg duidelijk aanwezig, zowel met draaien als met trappen zie en voel je het heel erg duidelijk!

Maar nu heb ik hem niet meer gevoeld sinds gisteravond toen ik op bed ging..

Ik maak me nu behoorlijk zorgen..
    Vooral omdat ik mijn andere zoontje rond deze periode elke dag gevoeld heb, en tijdens deze zwangerschap de laatste 2 weken ook nog geen dag heb gehad dat ik heb gevoeld.

Maak ik mij nu teveel zorgen of...?

Liefs

2. lola89

lola89 Lid

26 aug 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarschijnlijk maak je je teveel zorgen, ik heb gelezen dat het heel erg kan verschillen. Maar ik snap wel dat je je zorgen maakt hoor, sinds ik weet dat ik zwanger ben (wat nog maar anderhalve week is) maak ik me ook continu zorgen.

3. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Ik voel de kleine af en toe ook wat minder, maar dat is vaak omdat ik dan heel druk ben, en er ook weinig aandacht aan schenk. Het lijkt wel of de kleine dan begrijpt, en dan ook ineens heel rustig is.

Heb je al een warme douche genomen? Vaak reageren ze daarna (als je bijvoorbeeld even gaat liggen) wel met een schopje. Ook cafeïne kan en optie zijn. Als je weinig koffie drinkt, en nu ineens een kop neemt, komt dit snel in je bloedstroom terecht. Hierop reageren veel baby's ook vrij snel.

Ik zou je niet direct zorgen maken. Maar mocht je morgenochtend nog steeds niets gevoeld hebben, bel dan gewoon even je verloskundige. Zij kan je wellicht beter gerust stellen. Ik hoorde juist dat je vanaf 28 weken de kleine dagelijks moet voelen. Zover ben je nog niet. Het kan heel goed zijn, dan je kleine uk vandaag gewoon heel rustig is.

4. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat bij mij soms wel eens helpt is eerst warm douchen en dan op mn rug op bed liggen en een beetje prikken in mijn buik, dan krijg ik vaak wel reactie.
    Hier een baby die ineens een ander ritme kreeg, kreeg ik ook ff de zenuwen van.
    Als je er een slecht gevoel over hebt of het heel anders ia kun je de vk even bellen, beter keer te vaak en voor je eigen geruststelling.

5. mvm2008

mvm2008 Actief lid

18 mei 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had dat ook hoor, soms vernam ik de baby zo een dag niet. Maar dat is.niet raar volgens mij. Mischien in de baby gedraaid en schopt hij nu tegen je placenta. Of je baarmoeder is gegroeid en de beeb heeft wat meer ruimte of de baby heeft een groeispurt en is daar alle energie voor.nodig. Kan genoeg logische redenen bedenken.
    Maar als.je je echt zorgen maakt kun je toch gewoon je vk bellen?

6. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

gewoon je vk bellen hoor, ik voel de kleine ook elke dag. een aantal weken geleden had ik hem de hele dag niet gevoeld, ook gebeld en ze kwam gelijk met een dopler om te controleren. gelukkig was alles goed maar je zo zorgen maken is ook niks en bij onze vk hebben ze dan liever dat je belt ipv je zo zorgen te maken.

7. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik heb vandaag ook een dag dat ik haar niet echt heb gevoeld. Ik ben ook aan het twijfelen. Maar ik merk wel dat het enorm kan verschillen per dag.

8. Flubje

Flubje Niet meer actief

hup! je verloskundige bellen! Gewoon doen, daar is ze voor. Er zijn genoeg mensen die met echt onzin bellen (bijvoorbeeld in de kraamweek midden in de nacht: de baby huilt....)
    Meeste verloskundigen hameren er ook echt op te bellen als je je baby minder voelt (ook voor de 28 weken als je hem/haar steeds met regelmaat gevoeld hebt).

9. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik heb afgelopen zaterdag op zondag ook wakker gelegen omdat ons ventje zo rustig was. Sindsdien haalt hij de schade behoorlijk in.
    Als je het echt niet vertrouwt zeker bellen! Dat heeft mijn Vk me ook echt op het hart gedrukt.

10. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    En, heb je de kleine weer gevoeld?

11. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige kraamafdeling
    provincie groningen
    Niccccc je moet wel ff reageren he. Al die mensen in spanning nu.
    Ik zal jullie verlossen, alles was goed op de controle en ze voelt hem ook weer

Deel Deze Pagina