Pijnlijk litteken keizersnede bij 39 weken zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by Secretje, Aug 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Secretje

Secretje Actief lid

Aug 28, 2006
    372
    0
    0
    Sinds gisteravond heb ik nu en dan dat mijn litteken van de keizersnede pijn gaat doen. Met name aan de kant waar het tot na de genezing het langst pijn heeft gedaan voel ik die vervelende pijn. Vanaf ongeveer week 16 van mijn zwangerschap had ik juist geen last meer van het litteken.

Herkent iemand dit?

2. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ja, ik heb het litteken van mijn navel tot mijn schaambeen lopen en toen ik op het eind liep, hat ik een beetje branderig schrijnend gevoel midden over mijn buik heen.
    Een beetje extra bodylotion deed wonderen, voorzichtig inmasseren, houdt de huid soepel. Dat werkte bij mij tenminste.

Groet van Kiki

3. moonique

moonique Bekend lid

Nov 28, 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Ik had in het begin van de zwangerschap last van mijn keizersnedelitteken (bikinisnede) en toen heb ik aan mn gyn gevraagt wat dat was, die vertelde dat dat komt omdat je blaas is los geweest van je baarmoeder tijdens de operatie. Ook mensen die geen keizersnee hebben gehad hebben last vaak last van hun blaas in de eerste weken en met litteken kan dat wat extra lastig zijn. Ook in de laaste weken als het kindje is ingedaald krijgen meeste vrouwen weer last van hun blaas, vaak plassen en druk op de blaas. En ook dan zal je met een keizersnee litteken weer extra last hebben. Het heeft dus te maken met de extra druk op de blaas.

4. Secretje

Secretje Actief lid

Aug 28, 2006
    372
    0
    0
    Ik heb het vanmorgen nagevraagd bij de gyn. Hij denkt dat het bij mij komt omdat de baby de afgelopen dagen volledig is ingedaald waardoor er meer spanning op het litteken staat. Het kon volgens hem totaal geen kwaad.

Share This Page