Muur kamer verven

Discussie in 'De lounge' gestart door Coco, 14 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Wij willen binnenkort gaan beginnen met de babykamer verven. We willen één korte en één lange muur wit. En één korte en één lange muur in een felle kleur.
    Welke muren kunnen we het beste in kleur doen ivm licht en lichtinval?

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik zou de muren waar het meeste licht op valt een kleurtje doen. De donkerste muren dus wit..

3. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Dan moet je alleen wel oppassen hoe de zon valt op de kleur als je de wand wilt schilderen. Als het erg weerkaatst of de kleur wordt ineens anders dan krijg je er misschien beetje spijt van.

Wij hebben het andersom gedaan omdat het bij ons gebeurde dat de zon enorm fel leek op de gekleurde wand. Nou ligt het ook wel beetje aan de kleur die je gaat gebruiken.

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik zou eigelijk maar 1 lange wand in een kleur doen.
    Als je 2 wanden tegenover elkaar zou schilderen loop je het risico dat de kamer heel klein lijkt.

5. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Nou, het kamertje is eigenlijk al heel klein. Zo'n 2 meter bij 1,80 ongeveer.
    Ik wilde juist de muren een mooie kleur geven zodat ik met het inrichten de prullen en accesoires wat rustig houd.

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Dan zou ik het juist op de muren heel rustig houden.
    Kleur maakt kleiner en oogt druk.
    En dan met gekleurde acessoires werken.

7. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    In mijn vorige huis had ik een muur in de zon lekker roze geverfd....enige nadeel was dat met de zon erop de hele kamer roze leek :$

Leuk voor mij, als meisje, maar eh niet voor een man.

8. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Een kamertje wordt altijd heel fris als je limegroen gebruikt op de muren. Dus twee muren wit en twee limegroen. En als dan de meulbeltjes die je tegen de groene wand zet, wit zijn, ziet dat er heel fris en zonnig uit.

By the way: de kleur geel maakt vaak hongerig...
    Is misschien handig om te weten :p

9. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Wij hebben hier ook een klein kamertje(qua oppervlakte schelt het niet veel met jou kamertje).Nou was hier de bedoeling 1,5 muur wit 1 muur lila.Helaas heb ik na vele lagen en vloekwoorden de lila muur kunnen behangen.Het is hier nu 1,5 muur behangen maar niet in 1 kleur en 1 muur wit met sjablonen erop.
    Waarom behang niet in 1 kleur?Dit omdat het in zo'n kamertje snel te druk wordt.Dat viel ons al op met die lila muur.Die gekleurde muur overheerst vrij snel.

Hier een linkje van ons kamertje(exclusief meubels)
    http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/216575-loontje81-der-babykamer.html

10. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Met een kleine kamer zou ik het niet al te bont maken want dat verkleint alleen maar. Kan je niet beter gewoon de muren wit laten en aankleden met leuke dingetjes? of leuke schilderijen?

Of een muurschildering is ook altijd heel erg leuk.
    Mijn mams wilt het bij onze kamer doen, een heel leuk soort sprookjesbos maar we zitten nog te twijfelen of dat niet al te druk wordt.

Succes!

Deel Deze Pagina