tja de regelmatig terugkerende vraag, doe je het elke dag of om de dag rondom de ovulatie? afgelopen maandag was ik bij mijn gyn (bij eerste twee zwangerschappen had ik pcos en kreeg ik clomid, nu heb ik een goeie cyclus en proberen we het zelf). volgens haar bleek uit onderzoek dat je de beste kansen hebt als je het om de dag doet. ik ken echter een onderzoek van de nejm waarin stellen die het elke dag deden een iets hogere kans op zwangerschap hadden (ik wilde niet wijsneuzerig zijn dus heb daar niets over gezegd) tot nu toe hebben we het steeds drie dagen op een rij gedaan bij de ovulatie. ik ben nog niet zwanger dus misschien is een andere strategie beter nu hebben we het gisteravond gedaan en heb ik vandaag een positieve ovu-test. het voelt lastig om nu niet vanavond aan de gang te gaan, terwijl dit ws de beste avond is... wie heeft raad?
Zolang het zaad van je man goed is, zou ik gewoon lekker elke dag doen (als jullie daar zin in hebben). De dag dat je een positieve ovulatietest heb, is je meest vruchtbare dag, dus die zou ik sowieso wel benutten!
Hier niet zwanger geraakt in de twee rondes dat we het rondom de ovulatie elke dag deden. Wel zwanger geraakt in de ronde dat we het óm de dag deden. Maar zoiets lijkt mij gewoon toeval. Denk dat het bij een goede gezondheid en vruchtbaarheid niet (zoveel) uitmaakt. Je leest zoveel wisselende verhalen.
Tja het zaad van de man is van betere kwaliteit als je het om de dag doet. Maar zou je vruchtbare dag zeker wel benutten.
Ik zou juist voor morgenochtend gaan. Zaad is dan op zijn best en ben je mi nog gewoon op tijd. Wij deden ook om de dag trouwens.
Ik zou je vruchtbaarste dag zoiezo benutten, en verder elke dag of om de dag zal niet veel uitmaken denk ik..? Het belangrijkste is dat jullie het naar je zin hebben! Wij deden het trouwens ook om de dag
We hebben t elke dag gedaan en na de posi ovu test niet meer.. kwam zo uit. Wel die ronde zwanger geworden
Bedankt voor jullie reacties !misschien is morgenvroeg dan wel een goed compromis Ja, alleen had ik verwacht vanmiddag een knaller te hebben maar hij blijft maar net positief. Dus waarschijnlijk komt hij morgen pas die knaller... Misschien dan toch maar morgenavond?
Ik moest het van mijn fa doen op de dag van pregnyl en de dag erna (dus in de twee dagen voor de eisprong). niet zwanger Van mijn gyn op de dag vóór, de dag van, de dag ná de pregnyl en de dag daarna (dus de dag van de eisprong en de drie dagen daaraan voorafgaand). zwanger Ik zeg dus - mits het zaad van je man / vriend goed is - zo vaak mogelijk rond de eisprong.
Net voor je vruchtbare dagen zou je het om de dag kunnen doen en dan nog eens een keer op je vruchtbaarste dag. De volgende dagen zou je het voor de zekerheid ook nog een aantal dagen om de dag kunnend doen. Gewoon om zeker te zijn .
Een positieve ovulatietest geeft NIET de eisprong zelf weer. Binnen 48 uur na een positieve ovulatietest vindt je eisprong plaats. Dus hoe iemand erbij komt dat de dag van positieve ovulatietest je vruchtbaarste dag is? Een positieve ovulatietest geeft alleen de LH-piek weer! Het is totaal niet gezegd dat op de dag van positieve ovulatietest je eisprong ook plaatsvindt. Ik zou het dus vanavond, maar ook zeker morgen nog gezellig maken mocht je eisprong pas overmorgen plaatsvinden........