Sinds 3 dagen mag ik weer een lekker beetje bewegen (veel bloed verloren na bevalling waardoor ik heel duizelig ben geweest). Dinsdag ben ik even lekker met de kleine naar buiten geweest en ik heb sindsdien nogal last van mijn schaambeen, het is een "zwaar" gevoel alsof er iets zwaars op mijn schaambeen hangt. Het is nou ook weer niet heel pijnlijk (maar alles valt natuurlijk mee na een bevalling ), meer gewoon een irritant gevoel. Alles moet natuurlijk weer een beetje op zijn plaats komen, dus ik denk dat het daardoor komt? Volkomen normaal? Had ik niet direct na de bevalling last moeten hebben en betekent het dat ik het rustiger aan moet doen? Of....? Alvast bedankt!
Ik heb het ook gehad bij lang staan en lopen (eerste keer dat ik een dag wegging was na 2 weken en toen merkte ik het). Het heeft volgens mij te maken met je bekkenbodem die nog wat slap is. Daardoor komt er meer druk op te staan en dat kan een zwaar gevoel geven. Ik had zelf steeds het gevoel dat ik moest gaan zitten ofzo.. Je bekkenbodem kun je met bepaalde oefeningen sterker maken, maar bij mij is het vanzelf steeds minder geworden.
Zou inderdaad je bekken kunnen zijn. Alles moet weer in "model" komen. Je mag ook net wat doen en je lichaam heeft het zwaar te verduren gehad. Geef het even tijd en luister goed naar je lichaam. Het moet dan al snel minder worden. Blijf je er last van houden dan kun je het beste naar een bekkenfysio gaan. Zij onderzoeken jou en kunnen dan oefeningen geven.
Ik had dat ook. Hoe langer ik liep hoe 'moeier' het werd zeg maar. Volgens mij hoort het er gewoon een beetje bij hoor. Geef alles de tijd (dmv rust) om weer op de juiste plaats te komen. Uiteindelijk is het hier vanzelf over gegaan. Ik denk na een week of 5 (maarja ik heb dus ook 5!!weken gelopen met hechtingen die vanzelf zouden oplossen <niet dus>)
Ik heb 2 jaar na de bevalling (21 april 2007) nog steeds last van een pijnlijk schaambeen en een zwaar gevoel, maar bij mij is er echt sprake van bekkeninstabiliteit. Het lijkt mij overigens wel normaal dat het na de bevalling beurs aanvoelt, maar dat moet wel na een tijd(je) weg zijn.