Ik heb een paar kleine vraagjes, wanneer kan ik mijn baby beter op bed leggen? Elke keer als het in slaap valt of...? Ze is nu 2,5 week oud en regelmatig last van krampjes... Wil dr laten wennen aan regelmaat maar weet niet zo goed hoe ik dat moet doen...? Hoelang blijft het naveltje pussen? Ik geef borstvoeding, alleen sinds een dag begin ik te twijfelen of het wel genoeg is... Iemand hetzelfde probleem gehad na 2,5 weken? Hoe heb je dat opgelost?
Hoi, waarschijnlijk zit je in een paar regeldagen: dan komt je kleintje zich heel veel melden en heb jij het idee dat je te weinig voeding hebt. Dat is niet zo: je kleintje komt nu gewoon vaak, omdat de productie wat omhoog moet worden bijgeschroefd, nu ze wat meer nodig gaat hebben. Geef er zoveel mogelijk aan toe, dan ben je er ook met een paar dagen vanaf, (doe je dat niet, dan duurt het juist heel lang, omdat ze dan te weinig kan drinken om de productie omhoog te helpen). Met het naveltje... poeh, hoe lang duurde dat? Was wel even. Met 2,5 week kan nog best zijn dat het wat vuil afgaf, maar als je het niet zeker weet, bel gewoon even het CB! En wennen aan regelmaat is vooral een vaste volgorde aanhouden: slapen, wakker, drinken, even verschonen/knuffelen/etc en weer slapen. Met de krampjes helpt het trouwens om eerst een halve Bv te geven, dan verschonen en laten boeren en dan de rest van de voeding Mocht je heel veel voeding hebben en het spuit er echt uit, dan is het handig om dat even te laten lopen totdat het niet meer eruit spuit en dan je kleintje aan te leggen. Even gauw die lading afkolven kan ook (en is wat sneller dan laten lopen, plus dat je daarmee dan een voorraadje op kunt bouwen voor een keer een flesje, ).
Bv heb ik niet gegeven dus daarkan ik je niet bij helpen.. Naveltje: pussen??? dat klinkt niet zo lekker? Bij mijn zoontje heeft t nooit vuil afgegeven en droogde het na ca 2 weken wel in? Dep je al met alcohol? Dat ontsmet lekker en laat tevens het naveltje goed indrogen. Qua regelmaat: hier heb ik wel ervaring mee. Ik ben er mee begonnen toen mijn zopontje ook huileriger begon te worden. Leg haar in dr bedje bij de eerste tekenen van vermoeidheid: oogejes wrijven, jengeliger worden, gapen, bleek worden, stil worden enz. En ik legde mn zoontje altijd in het bedje, dus niet in de box of bij iemand op schoot. En wat hier al werd vermeld altijd vaste volgorde: Bijv: verschonen, drinken, even knuffelen/ spelen en weer naar bed. En in het begin als ze nog zo jong zijn dan is dit hele ritueel maar een uurtje ofzo en slapen ze nog heel veel. Tegen krampjes hielp cinababy her wel aardig en ook het laten liggen op je onderarm met het buikje naar beneden. Zo geef je tegendruk en dat schijnt prettig te zijn. ook het "fietsen" van de beentjes. Succes!
Vandaag toevallig de intake met het CB gehad en ook deze vragen gesteld.... Ik heb een paar kleine vraagjes, wanneer kan ik mijn baby beter op bed leggen? Elke keer als het in slaap valt of...? Ze is nu 2,5 week oud en regelmatig last van krampjes... Wil dr laten wennen aan regelmaat maar weet niet zo goed hoe ik dat moet doen...? Ik geef flesvoeding dus kan niet zo heel goed met deze vraag helpen.... ons is geadviseerd overdag de kleine niet meer dan 4 uur te laten slapen en 's nachts niet langer dan 6 uur. Op deze manier creeer je een dag en-nacht ritme. Overdag mag de kleine best beneden slapen als je maar een duidelijk verschil maakt tussen dag en nacht, door het in de 's nachts lekker donker te maken (ook tijdens het voeden) en het rustig te houden. Hoelang blijft het naveltje pussen? Kan tot 4 weken duren. Zolang er geen rode vlek om de navel ontstaat is er niets aan de hand. Ik geef borstvoeding, alleen sinds een dag begin ik te twijfelen of het wel genoeg is... Iemand hetzelfde probleem gehad na 2,5 weken? Hoe heb je dat opgelost? Je kan je kleintje wekelijks op het inloopspreekuur van het CB laten wegen. Succes!