Middagje ziekenhuis

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Shaceaby, 6 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaceaby

Shaceaby Lid

23 mei 2007
    30
    0
    0
    Administratief medewerker
    Vlaardingen
    Ik had gedacht dat het een "normale" controle zou zijn, dus nam ik mijn kleine van 3 mee om gezellig naar de baby te kijken.

Omdat ik buiten mijn zwangerschap bekend ben met hoge bloeddruk wordt er standaard gemeten. De gehele zwangerschap is het goed gegaan wel met behulp van medicatie. En vandaag was het ff schrikken mijn bloeddruk was 140/100.

De gyn. vertrouwde het in combinatie met mijn klachten niet (heel veel harde buiken met niets doen, drukkend gevoel alsof de beeb eruit wilt, sterretjes zien enz.) dus besloot ze dat ik een CTG moest maken, urine controleren en bloed prikken.

Ik moest er ook rekening mee houden dat ik vandaag misschien niet naar huis ging en dat ik werd opgenomen, als de resultaten van de onderzoeken zouden tegen vallen.

Voordat ik werd geprikt en urine co zou doen wilde de gyn kijken of de beeb als was ingedaald. De gyn begint te voelen en kijkt een beetje verbaasd en zegt volgens mij zit het hoofdje niet naar beneden maar hier en ze wees naar mijn rechter zij. Ik vertelde dat het mij onmogelijk lijkt want bij de vorige controle lag de beeb netjes met het hoofdje naar beneden. Maar we hadden toch allebei zoiets van je weet maar nooit...

Dus heeft de gyn een echo gemaakt en bleek de beeb gelukkig nog steeds in dezelfde postie met het hoofdje naar benenden te liggen. Alleen nog steeds niet ingedaald.

Ik had al spijt dat ik mijn zoon van 3 had meegenomen want het duurde allemaal te lang, dus die begon behoorlijk vervelend te doen. Ik heb dus maar gelijk mijn moeder en zijn vader gebeld. Gelukkig waren die er binnen no time dus ik kon leker rustig aan de CTG en de andere onderzoekjes doen.

De uitslag was wel minder....

Er is een spoortje eiwit gevonden in mijn urine. Ik heb witte bloedlichaampjes dat wijst uit op een blaasontsteking. En ik kom ijzer te kort.

Omdat mijn bloeddruk was gedaald 135/85 ( ik ben een stevige dame dus dan is dat een goede bloeddruk) mocht ik naar huis.

Mijn urine is op de kweek en morgen word ik over de uitslag gebeld en as maandag/dinsdag moet ik terug komen voor co en dan wordt er verder gekeken...

Ik had om 13:45 een afspraak en we gingen om 17:00 pas naar huis.

Zo dat moest ik even kwijt!

2. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

jee dat was even schrikken ofniet!
    maar gelukkig viel alles achteraf nog mee!

3. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    wat een dag voor jou zeg!

ben wel blij dat alles ondertussen in orde is gekomen.
    het is wel beter zo dat ze je opnemen in geval er iets mis was dan dat ze je naar huis zonden en dat je dan zelf met de twijfels zat. of dat er echt wat miss was.

oh en wat vervelend voor uw zoontje van 3 jaar. kan dit best wel begrijpen dat hij lastig werd.

groetjes grace

4. Shaceaby

Shaceaby Lid

23 mei 2007
    30
    0
    0
    Vlaardingen
    Afgelopen nacht ging het niet zo lekker.
    Ik kreeg het opeens erg benauwd en ik werd 3 keer wakker van mijn pijnlijke harde buiken.

Zonet onder de douche werd ik goed misselijk en heb uiteindelijk ook overgegeven. Terwijl dat bij mij niet zo gemakkelijk gaat/gebeurd.

Ik heb gelijk naar het ziekenhuis gebeld en ik moet vanmiddag weer komen, want ze willen graag weten wat er aan de hand kan zijn.

Kben maar aan de droge crackers en thee zonder suiker (bah helemaal niets voor mij)

Gelukkig heb ik wel de kleine naar de creche gebracht!

Ik hou jullie op de hoogte!

5. kim en maikel

kim en maikel Bekend lid

19 jun 2006
    572
    0
    0
    moeder
    lieshout
    Jeetje meid wat vervelend allemaal.
    Hopen dat ze je vanmiddag kunnen helpen in het ziekenhuis.
    En misschien gaat het allemaal wel beginnen nu.
    Spannend.
    Ik hoop snel weer iets van je te lezen.

6. Shaceaby

Shaceaby Lid

23 mei 2007
    30
    0
    0
    Vlaardingen
    Het viel allemaal erg mee.

Mijn bloeddruk was netjes 130/74! En geen rare dingen in mijn urine of bloed. CTG was netjes.

Mijn klachten horen gewoon bij de duur van mijn zwangerschap zei de gyn.

Voor mij is dat wel erg spannend en ook soms vreemd want bij mijn eerste is het heel anders verlopen.

Bij hem had ik geen of nauwelijks klachten: harde buiken, raar gevoel in mijn baarmoeder enz. Ik ben toen met 41 weken en 5 dagen ingeleid daarvoor hadden ze eerst dmv 3 pilltjes die je in je vagina krijgt de baarmoedermond rijp gemaakt.
    De volgende dag aan het infuus met weeenopwekkers na 12 uur 7 cm ontsluiting en verder kwam ik niet. Persweeen maar goed mocht niet persen. Dus hij is uiteindelijk met een keizersnede geboren. Bleek ook wel nog te zijn want hij was 4025 gram en 53 cm.

Ben dus erg benieuwd hoe het nu zal verlopen.

Erg spannend!

7. kim en maikel

kim en maikel Bekend lid

19 jun 2006
    572
    0
    0
    moeder
    lieshout
    Ik ben blij dat het nu goed is.
    Dus probeer nog maar even lekker te genieten van de laatste loodjes.

Ik duim mee voor je succes.

8. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Oooo bah meid wat vervelend! God zij dank is het allemaal in orde, gelukkig hebben ze je binnestebuiten gekeerd en is er niks vreemds gevonden! Ik duim voor je mee dat alles goed gaat, maar als ik het zo lees komt dat wel in orde met jou en je lieve beebje ;)

Deel Deze Pagina