Zoooooo moooeee!!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Birgitte, 20 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik ben nu 18 weken en ben zo ontzettend moe. Terwijl ik in alle blije boekjes en blaadjes lees dat dit de periode moet zijn van energie na al die misselijkheid in het eerste trimester...
    Ik begrijp er niks van. Van een dutje doen word ik alleen maar duf. Er komt niks meer uit me. Ik werk op halve kracht, mijn huishouden is een puinhoop en ik hang maar op de bank. Een vriendin zei dat ik moet gaan sporten en dat ik dan vanzelf weer energie krijg... Maar als ik mijn werkdagen niet eens vol kan maken hoe kan ik dan sporten?!

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb je je ijzer al eens laten controleren? En je suikerhuishouding?
    Ik was in die periode ook zooooooo moe en bij mij was het in eerste instantie een groot ijzergebrek en na de 26 weken is bij mij ook nog eens zwangerschapssuiker geconstateerd. En van die suikerziekte wordt je dus ook doodmoe.

Idd van sporten en bewegen krijg je ook weer energie, maar sluit dan eerst wel het lichamelijke even uit.

3. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Mijn suiker was goed: 4,6. Dat werd gecontroleerd bij de combinatietest. Dat van die ijzer weet ik niet. Ik neem wel elke dag een zwangerschaps-multivitaminepil.... Ik kan het allicht na laten kijken. Dank je wel!

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Tussen de combinatietest en nu zitten ook alweer een aantal weken hè, dus je suikerhuishouding kan veranderd zijn. Vraag het anders voor de zekerheid even na bij je VK.

5. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    ik hoor goeie verhalen over Floradix, een drankje voor meer energie (ijzer)...

6. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zou inderdaad even je ijzer laten prikken en eventueel je schildklierwaardes. Is je bloeddruk al gemeten? Als die te laag is, voel je je ook niet goed namelijk..

7. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    we kunnen de handen schudden:(
    Ik ben zo verschrikkelijk moe... en dat met een kleintje van 15 maanden!
    Vorige week bleek mijn bloeddruk aan de lage kant, dat kan de flauwtes verklaren, maar ik ga misschien ook maar weer mijn ijzer laten controleren, want er komt helemaal niks meer uit me....

8. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Mijn bloeddruk is idd mijn hele leven al laag; afgelopen vrijdag was hij 110/70. In mijn zwangerschapsmultivitaminen zit 137% van je dagelijkse hoeveelheid ijzer.. zou ik dan nog een te lage ijzer hebben??? Ik ga maar eens bellen met de gynaecoloog.
    Sinds gisteren werk ik halve dagen en dat is fijn! Kan ik 'smiddags rusten...
    dank iedereen!!

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hoi hoi,

ik ben ook steeds moe, en kwam vorige week erachter door middel van bloedtest dat ik bloedarmoede heb dus zou zeker op ijzer laten prikken als ik jou was

10. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik heb net nog even nagevraagd in het ziekenhuis wat mijn ijzer was bij de combinatietest. Die was 8 en dus goed. De dame zei dat het niet zo fluctueerd dat het nu veel te laag kan zijn. Zij gooide het op mijn lage bloeddruk. Niks aan te doen. Minder werken, rustig aan doen en afwachten...

11. Chantalleke26

Chantalleke26 Actief lid

16 jun 2011
    312
    0
    0
    Student
    Gelderland
    Hallo..

Ik ben ook heel erg moe, al zo goed als heel mijn zwangerschap.
    Verder haast nergens last van!

Maar mijn ijzer is juist heel hoog, zo hoog komt haast niet eens bij vrouwen voor!

Is het niet gewoon dat een zwangerschap dit met zich mee kan brengen, zonder dat daar per se een aanwijsbare oorzaak voor is?

12. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Hi Chantalleke,
    Waarschijnlijk wel maar toch niet de hele tijd. Ik verbaas me er wel over uit alle verhalen hoe verschillend elke zwangerschap is! Ik geef nu mijn lage bloeddruk te schuld... en daar kan ik weinig aan doen. Ik geef me nu over aan die moeheid en ben halve dagen gaan werken. Sterkte er mee..

13. dat is geen lage bloeddruk hoor, dat is een normale.

(hier 95/50 dat is wel laag :))

14. Belief

Belief Lid

19 mrt 2011
    79
    0
    0
    N-H
    Dat is zeker laag Desiree,heb je daar medicijnen voor?Vooral nu ik zie dat je zwanger bent.Ben erg blij voor je.Toch spontaan?Gefeliciteerd!!

15. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik ben ook heel erg moe....bloeddruk was de laatste controle erg laag en heb ook bloedarmoede
    zou je HB dus even laten prikken

Deel Deze Pagina