Baby op jou kamer laten slapen ?

Discussion in 'Zwangerschap' started by 25meisje, Apr 12, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 25meisje

25meisje Lid

Jul 7, 2014
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi dames !

Ik heb sterk het gevoel om de eerste weken de baby bij ons op de slaapkamer te laten slapen. Mijn vriend denkt dat het verstandiger is om dit misschien maar 1 nachtje te doen en om hem daarna op zn eigen kamer te laten slapen..

Hoe hebben jullie dit gedaan de eerste tijd en wat was jullie ervaring daarmee ?
    Ik ben erg benieuwd !

Liefs ♡

2. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

Jun 29, 2016
    2,042
    907
    113
    Onze dochter heeft de eerste 8 weken alleen maar bij ons op de borst geslapen, iets anders was gillen geblazen:)

Nu moeten ze een kamer delen dus voorlopig gaat de baby bij ons in de wieg slapen en zodra hij doorslaapt mag hij naar dochters kamer toe.

Ik was er na 8 weken wel echt klaar mee dat ze elke nacht boven op mij in slaap viel en ik niet zelf kon bewegen snachts, maar vond het de eerste periode wel prettig om dr lekker dichtbij te hebben!

Gewoon doen waar je je op dat moment goed bij voelt

3. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

Nov 11, 2015
    1,891
    82
    48
    Bij ons adviseerde de kraamzorg om de baby sowieso de eerste week in zijn ledikantje op onze kamer te laten slapen.
    Wennen aan elkaar.
    sommige mensen laten het bedje daarna nog langer staan.
    wij zelf hebben het na die week ongeveer toch naar de eigen kamer gedaan.
    in het begin fijn om aan de geluiden van je baby te wennen vond ik.
    maar uiteindelijk ook fijn en iets meer rust toen hij op zijn eigen kamer ging slapen.

(Uiteindelijk volgden heel veel slapeloze nachten en allerlei constructies omdat ook hier de baby heel veel huilde)

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,657
    113
    Na 2 weken ging ze naar haar eigen kamer. Ik kon niet slapen door al die geluiden.

5. EverAfter

EverAfter Bekend lid

Aug 14, 2014
    674
    43
    28
    Female
    Hier het eerste half jaar bij ons op de kamer, ze sliep voor geen meter. Toen het beter leek te gaan, verhuisd naar eigen kamer. Maar weer elke nacht een paar keer ontroostbaar wakker. Dus na twee maanden weer terug naar onze kamer in cosleeper. Nu met 15 maanden slaapt ze sinds een maand eindelijk weer op haar eigen kamer én de hele nacht door. Heerrrrrlijk!

6. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Hier komt de baby gewoon bij ons op de kamer. Ik wil dat kleine hummeltje zoveel mogelijk bij mij hebben :)
    (Wij hebben ook maar 1 slaapkamer dus keus is er sowieso niet haha.)

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,868
    5,106
    113
    De oudste heeft een paar nachten bij ons op de kamer geslapen maar wij werden van elk geluidje wakker. Dus als snel naar haar eigen kamer. De jongste twee hebben we vanaf dag 1 op hun kamer laten slapen.

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier sliepen ze vanaf dag 1 op hun eigen kamertjes, beviel
    Prima!

9. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

Oct 14, 2013
    1,036
    158
    63
    Als je bv geeft is het sowieso aan te raden anders mis je honger signalen. Bovendien is je baby 9 maanden bij je geweest beetje crew omdat gelijk te veranderen. De eerste 2 a 3 maand lekker dichtbij houden.

10. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    #10 Lisa1987, Apr 12, 2017
    Last edited: Apr 12, 2017
    Er wordt vaak geadviseerd een half jaar. Rooming in wordt als heel positief gezien en ik zou het wel proberen zo lang mogelijk te toen.
    Wij hebben een half jaar niet volgehouden omdat mijn man en onze zoon elkaar wakker hielden. Onze zoon is na een maand naar zijn eigen kamer gegaan.

Dit wordt gezien als voordelen;
    De baby heeft minder moeite met het naar bed gaan omdat de ouders dicht bij hem zijn.
    De baby valt sneller in slaap.
    Doordat de baby minder stress ervaart bij het in slaap vallen, is de kwaliteit van slapen beter.
    In de borstvoedingsperiode is samen slapen voor de moeder een stuk makkelijker. Ze hoeft namelijk zelf haar bed niet uit.
    Als je baby wakker wordt en jou nodig heeft, ben je dicht bij hem en hoef je je bed niet uit.
    Baby’s die alleen in een eigen kamertje slapen, lopen een meer dan twee keer zo grote kans om te sterven aan wiegendood dan kinderen die in dezelfde kamer in het gezelschap van een toegewijde, volwassen verzorg(st)er slapen.
    Baby’s gaan vaker aan de borst en verstoren de slaap van de moeder minder. Zowel baby als moeder krijgen meer slaap, vergeleken met baby’s die borstvoeding krijgen en alleen slapen.
    De gemiddelde tijdsduur dat baby en moeder wakker zijn is korter vergeleken met baby’s die in een eigen kamertje slapen en aandacht nodig hebben om weer in slaap te kunnen vallen.
    Samen slapen helpt pasgeboren baby’s bij het reguleren van de ademhaling en hartslag.
    Samen slapen bevordert veilige hechting.
    De baby voelt zich meer geborgen

Bron: The University of Notre Dame Mother-Baby Behavioral Sleep Lab

11. Logan

Logan Niet meer actief

Onze zoon slaapt nog bij ons en dat blijft voorlopig nog wel zo :)

12. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

C is gelijk naar der eigen kamer gegaan.
    Nu hebben we maar 2 slaapkamers dus N ligt bij ons.
    En dat zal voorlopig ook nog zo blijven.

13. Hayat84

Hayat84 Actief lid

Aug 1, 2015
    258
    69
    28
    De eerste 11 weken sliep ze bij ons op de kamer, heerlijk zo dicht bij je, je hoort precies wanneer ze wakker wordt en kan dan meteen reageren zonder hysterisch te moeten gaan huilen voor de nachtvoedingen. Nu slaapt ze sinds 1 week door en ligt nu op dr eigen kamer

14. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

Nov 27, 2015
    1,694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Nog geen ervaring maar wij willen de baby vanaf dag 1 op eigen kamer laten slapen. Op onze slaapkamer is geen plek voor een ledikant of wieg. Daarnaast werkt mijn man zeer onregelmatig dus of dat handig is voor een baby (of hem)?
    Tja blijft een voornemen😉

15. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

Feb 5, 2017
    623
    334
    63
    Hier geen ervaring mee, krijgen ons eerste kindje, maar wil hem/haar graag op onze kamer laten slapen. Vooral omdat ik borstvoeding wil geven lijkt me dit veel relaxter. Maar hoor inderdaad ook veel mensen dat de ouders en de baby wakker van elkaar worden, dus het is een kwestie van afwachten!

16. Regina88

Regina88 Niet meer actief

De oudste sliep met 2 weken op z'n eigen kamer. Sliepen we allemaal beter van.
    De jongste slaapt met bijna 4 maanden nog naast mij in z'n ledikant. En dat blijft voorlopig ook zo, want nu slapen we allemaal op deze manier beter..

17. Missmommy

Missmommy Lid

Apr 8, 2017
    68
    0
    6
    Onze oudste hebben we een tijd in een wieg op onze kamer gelegd omdat ze dichtbij ons wilde zijn. Toen ze 4 maanden oud was in haar eigen bed op haar eigen kamer en dat ging na een aantal dagen goed.

Het was ons plan om dat bij de middelste ook te doen maar zij bleek een huilbaby die absoluut niet zonder mij in slaap viel. Uiteindelijk hebben we bijna 12 maanden samen geslapen. Heel eerlijk vond ik dat ook niet fijn, ik lig graag ruim in bed en hoe groter ze werd hoe minder plek ik natuurlijk had. Vanaf het moment dat ze in haar eigen bed ging sliep ze door en word ze bijna nooit wakker in de nacht.

Onze jongste is nu 7 maanden en slaapt tot halverwege de nacht in haar eigen bed, dan word ze wakker en leg ik haar bij ons. Ik kan haar ook in haar eigen bed troosten maar dat kost me zo 1,5 uur. Bij ons in bed slaapt ze gelijk verder. Het is dus voor een groot deel gemak moet ik bekennen maar zo slapen we tenminste allebei wat beter.

1 ding weet ik ondertussen wel en dat is dat je vaak ideeën hebt over hoe je het gaat doen maar meestal loopt het toch anders ;)

18. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Beide kinderen hebben de eerste maanden bij ons op de kamer geslapen. Eerst in een wiegje, zoon daarna in een cosleeper.

Nieuwe baby zal de eerste maanden ook weer bij ons slapen, weer in het wiegje. Na een maand of 2-3 kijken we wel hoe het gaat of hij/zij naar eigen kamertje gaat.

Zoon is 4,5 jaar en kruipt nog vrijwel iedere avond tussen ons in. Dochter heeft dit ook jaren gedaan, want die sliep heel slecht als ze alleen op een kamertje lag. Vind het ook nog wel knus als ze bij ons in bed kruipen, al wordt het met beide kinderen tussen ons in wel behoorlijk krap. We krijgen het meestal niet eens mee als ze tussen ons in gaan liggen, slapen er dus niks minder om.

19. Ballon

Ballon Niet meer actief

Hier ook!

20. Noorie

Noorie Niet meer actief

Eerste 2 weken bij ons. Leek me zo fijn.. in realiteit was het vreselijk want Dior elke zucht van haar werd ik wakker.

Share This Page