Hoi, Ik heb een beetje zorgen na mijn termijnecho vorige week, tot op dat moment werd ervan uitgegaan dat ik 11,5 week was maar uit de echo kwam 10 weken en 0 dagen. Vooral omdat 'het er nog niet uitzag als 11 weken' en vanwege de grootte: 33mm. Nou heb ik op internet van die staatjes gelezen over ontwikkeling per week en volgens die schema's is 33mm aan de kleine kant; zou zeker een cm meer moeten zijn Nu maak ik me een beetje zorgen, ik heb wel heel veel last gehad van misselijkheid en braken en ben afgevallen maar daar zou het kind geen last van moeten hebben gehad, ik had begrepen dat alle kinderen in ieder geval de 1e 14 weken even hard groeien. Maar met mij gaat het nu veel beter terwijl je hormonen 'normaal gesproken' vanaf week 12 een beetje tot rust komen. Nu maak ik me toch een beetje bezorgd of ik misschien al wel verder ben maar het kindje zich niet goed ontwikkeld? Kunnen jullie hier iets over zeggen? groetjes, vrouw 27
Hoi Vrouw27, is lastig te zeggen zonder je cylcus gegevens erbij. Maar als een hartje klopt bij 11 weken en er is verder niets bijzonders gezien, mag je ervanuit gaasn dat het op dat moment goed is. Het gebeurd wel vaker dat vrouwen minder ver zwanger blijken te zijn dan werd gedacht en is de eisprong toch later geweest dan je zelf dacht bv. Zolang je geen bloedverlies hebt of erge buikkrampen, geen zorgen maken en niet teveel op internet lezen, want dat maakt je vaak zo onzeker, terwijl er vaak niets aan de hand is. Je kunt beter je vk of gyn bellen. Die kunnen je vertellen wat er specifiek bij jou aan de hand is en niet zo algemeen als op internet. En dat je nu nog symptomen hebt; geen probleem, dat zien we ook echt veel vaker! Groetjes Brigitte
Tja, de eerste dag van m'n laatste menstuatie was op 20 juli van dit jaar, en ik had altijd een heel regelmatige cyclus van zo'n 23 dagen. Bij de echo was de reactie: 'was je cyclus dus toch niet zo regelmatig?' daardoor was ik een beetje beledigd: wie weet dat nu het best? En je hebt toch een periode van bijna 14 dagen waarin je kunt ovuleren? Ik heb nooit gezegd te denken te weten wanneer de eisprong was, ik ben niet 1 van die vrouwen die dat voelen. Maar waar ik nu vooral mee zit is vinden jullie 33mm klein voor 10 weken of komt dit vaker voor? Er was inderdaad een kloppend hartje en veel activiteit dus wat dat betreft geen reden tot zorgen maar ik zit er wel mee dat het zo klein was. Het kindje van m'n zus was ook groter in dit stadium groetjes, vrouw27