Gespannen buiken/ vocht verlies..

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Sterre82, Jul 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Hoi hoi,

Ik heb al vanaf het begin heel erg banden- c.q groeipijn. Met een week of 18 is dit best erg geworden en loop ik ook constant met een blaasontsteking-gevoel. Ik ben er op getest maar hier is niks uitgekomen. Ik probeer zo rustig mogelijk aan te doen en heb dit ook met mijn verloskundige besproken. Ik verlies namelijk ook 'vocht' (geen urine) maar niet de hele dag door en ook vooral als ik wat meer gedaan heb. Het lijkt net of je pruttelt van onder zeg maar :) Ik heb echt pijnlijke gespannen buiken (echt hard zijn ze niet) maar niet de hele dag door.
    Mijn verloskundige heeft me gezegt echt rustig te doen maar wat houd het nou precies in? Moet ik me zorgen maken als het zo doorgaat? En wat kan het inhouden op langere termijn? Vroeggeboorte o.i.d?

Alvast bedankt!

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Voor sommige is een toilet bezoek al veel gevraagd voor de baarmoeder en schiet er gelijk een harde buik in. Je bent helaas gezegend met een gevoelige baarmoeder.
    Het hoeft absoluut niet te betekenen dat je te vroeg zal bevallen, de rust is meer voor jezelf om de pijnklachten en het vervelende gevoel te verminderen.
    Ik neem aan dat de verloskundige wel heeft gecontroleerd dat het geen vruchtwater is? en waarom zou het geen urine kunnen zijn?
    Door de zwangerschap krijg je vaak wel meer en waterige afscheiding. Dat kan het ook zijn.
    Hoe rustig aan je moet doen is een kwestie van uitproberen.... Wij voelen niet wat jij voelt.

Imke

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Hoi Hoi,

Bedankt voor je antwoord.
    De verloskundige heeft niet gecontroleerd of het vruchtwater is.
    Ik denk dat ze van afscheiding uitgaat maar ik kan het de eerst volgende keer natuurlijk wel even aankaarten. Soms is het toch allemaal een beetje eng.
    Ik denk dat er inderdaad niks anders opzit dan rustig aan doen, luisteren naar m'n lichaam en gewoon genieten van deze mooie tijd.

Liefs, Sterre.

Share This Page