Ik ben 20 wkn zwanger en heb al sinds een hele tijd (ruim 2 maand) last van mijn stuitje. Dit zou volgens de vk niets met bekkeninstabiliteit te maken hebben, waar ik bang voor was. De pijn is echter erger geworden, vooral als ik een avond heb gewerkt (horeca) en 's morgens in bed en tijdens het opstaan. In de loop van de dag lijkt het minder, hoewel het dan ook af en toe de kop ineens opsteekt. Moet ik hiermee nou naar de vk, huisarts of fysio gaan? Dan nog een andere vraag. Tijdens de 20 wkn echo bleek dat de placenta iets voor de baarmoedermond ligt. Kans is groot dat dit probleem uit zichzelf oplost met het groeien van de baarmoeder, dus daar maak ik me niet zo druk over. Maar ik heb wel even gegoogled en heb begrepen dat sommige mensen het advies krijgen geen sex meer te hebben ivm kans op bloedingen. Geld dat alleen als de placenta er helemaal voor ligt, of moeten wij hier nu ook al rekening mee houden? Vast bedankt!
Hallo, Voor je klachten aan je stuitje kan je naar de fysio gaan. Wel altijd aan de vlk vertellen dat je naar de fysio gaat. Mbt de placenta, voor nu is het geen probleem om seks te hebben, zou je regelmatig bloedverlies krijgen dan word seks afgeraden. Groetjes Ineke