Cilitbang

Discussion in 'Zwangerschap' started by salome, Nov 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. salome

salome Lid

Sep 3, 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik heb dernet mijn douche besproeid met cilitbang. En dan ook dampen ingeademd. Ik ben nu in paniek. Want ik besef nu dat ik iets heel stoms heb gedaan. Is het gevaarlijk voor mijn ongeboren kind om deze dampen in te ademen en ook cilitbang te gebruiken tijdens zwangerschap? Ik ben 22 weken ver.

Ik kijk uit naar een antwoord... ben lichtjes in paniek.

Dank je wel

Salome

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #2 merah, Nov 25, 2012
    Last edited: Nov 25, 2012
    Heb het ook wel eens gedaan (en vanmorgen nog moet ik eerlijk bekennen). Ik weet niet wat de officiele adviezen zijn voor dit middel, maar probeer je te bedenken dat je kindje reeds 'af' is. Alles organen zijn in aanmaak klaar. Het hoeft alleen nog maar te groeien. I heb altijd begrepen (ook vanwege mn werk waarin ik veel met chemicalieen werk), dat het vooral in het begin van de zwangerschap eventueel kwaad kan.

Enne, ik neem aan dat je niet de hele dag in die lucht gaat zitten? Bij de meeste schadelijke stoffen is het zo dat het niet per definitie schadelijk is, maar dat dit altijd in combinatie is met hoe lang je een in aanraking bent (geweest) met de stof.

Zal wel loslopen allemaal hoor!

3. salome

salome Lid

Sep 3, 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Merah voor dit gerustellende antwoord.

4. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    ik heb ook toen ik een week of 30 zwanger was, mn douche flink schoongemaakt met antikal enz...
    ik heb een gezond kindje gekregen...

5. MWB

MWB Bekend lid

Dec 7, 2011
    907
    0
    16
    Ik zou zeggen gewoon zo snel mogelijk luchten, zodat er schone zuurstof bijkomt...

6. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    ik heb zelfs de trap nog geschilderd... en een gezonde dochter

7. mamavanamber

mamavanamber Actief lid

Nov 29, 2008
    154
    0
    0
    Ik maak wekelijks de badkamer schoon met dat soort middelen.
    Bij alle drie mijn zwangerschappen. Niks aan de hand.

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

Paar keer gedaan bij mijn eerste en niks aan de hand, gewoon een gezonde slimme meid gekregen met 41+4.
    Nu ook wel is gebeurd maar ik ben meestal wel zo slim eventjes een doekje ofzo voor te binden, dat scheelt.
    Ik heb een badkamer zonder raampje erin of iets.
    Dus als ik die echt volspray met witte reus badkamer anti kalk ofzo dan word ik echt zowat high vandie dampen.
    Niet echt goed dus, gewoon volgende keer doekje voorbinden of meer luchten en je nu niet al te druk maken hoor. ;)

9. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ik gebruikte het altijd een keer in de week!
    Echter echt echt schadelijk kan alleen pas zijn in de eerste drie maanden. Nu kan weinig schade voor baby.
    Ik heb het dus altijd gebruikt en tot nu toe babytje gezond in buikje. Ik ademde het ook niet echt of zo- beethe schoonmaken met handschoenen

Echter uitlaatgassen zijn wel schadelijker dan die cilitbang hoor dus maak je niet druk!

10. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

Jun 2, 2010
    427
    12
    18
    ?
    Heb dit echt nog nooit gehoord.
    Zo wat een schade zal mijn eerste dochter hebben opgelopen zeg!
    Net een nieuw huis gekocht toen ik net zwanger was de eerste 3 maanden veel geklust + geschilderd.
    En ik maak alleen maar schoon met allerlei schoonmaak middelen.

11. salome

salome Lid

Sep 3, 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je wel dames voor alle reacties!

Groetjes Salome

Share This Page