Pijnlijk stuitje

Discussion in 'Zwangerschap' started by Siria, Jan 23, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Siria

Siria Niet meer actief

O dit is echt niet normaal..
    Ik ga sinds een uur ofzo kapot van de pijn. Het lijkt wel of mijn stuitje gekneusd is ofzo, maar dat kan nergens mee gebeurd zijn :( Zitten en liggen lukt niet (ja ik sta te typen ;) )

Is dit een zwangerschapssymptoom of niet? Ik moet morgen toch naar de dokter, dus als het blijft aanhouden ga ik maar even informeren hoe dat nou kan..

Edit Moderator: Verplaatst naar zwangerschap

2. Marieketjes

Marieketjes Actief lid

Dec 11, 2007
    128
    1
    0
    Pijn rond je stuitje kan een symptoom zijn van bekken instabiliteit. Maar weet eigenlijk niet of dat zo vroeg in de zwangerschap al kan. Misschien kun je het even googelen....

3. Siria

Siria Niet meer actief

O jeetje, ik heb wat rondgesnuffeld op internet en ik lees overal reacties van vrouwen die hetzelfde als ik hadden en de helft van hun zwangerschap in een rolstoel hebben gezeten :( En de meeste hebben ook nog blijvende klachten ná de bevalling eraan overgehouden..

Ik hoop echt dat ik het heel erg mis heb, want hier had ik niet op gerekend! Gelukkig moet ik morgen toch naar de dokter, maar als het echt bekkeninstabiliteit is, kan die er ook weinig aan doen.. Hoogstens fysiotherapie..

4. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik heb sinds de veertiende week ongeveer pijn rond mijn stuitje. Hoe erg het is wisselt vooral met hoe moe ik ben. Volgens mij hoeft het niet heel ernstig te zijn hoor: ik heb nog geen rolstoeldrang ;) (loop alleen af en toe alsof ik niet helemaal spoor en kom soms moeilijk uit een zitpositie omhoog).

5. Marijntje

Marijntje Bekend lid

Nov 9, 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ik had ook veel last van mijn stuitje en die is ooit gebroken geweest vroeger dus ik vond het niet zo gek...

Het vervelende was dat het tijdens de bevalling nog erger pijn deed toen Fleur meer en meer indaalde. Ik had dan ook echte rugweeen met veel druk op mijn stuitje. Nu na de bevalling nergens last van hoor. Wel rustig aan doen in het begin en oefeningen doen. Ik voel het nog wel als ik van de fiets af kom in de sportschool maar die zadels zijn dan ook niet al te comfortabel.

Succes, M

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik heb het 2 weken geleden gehad. Ik kon ook inderdaad geen kant op :( . Ik zat op het puntje van de stoel en veel naar voren leunen. Erg vermoeiend allemaal, ook omdat slapen alleen op m'n zij ging en ik dus ook erg slecht sliep.

Gelukkig was het bij mij met een dag of 5 over. Ik had er de vlos na 3 dagen over gebeld, want ik twijfelde of ik naar de huisarts moest (wat kan die doen tenslotte?) maar zij zei al dat ik ook rechtstreeks naar een fysio kon gaan. Een verwijzing heb je toch niet nodig en dat zal zeer waarschijnlijk ook zijn wat de huisarts zegt. En de fysio kan ook een diagnose stellen. Die heeft daar zelfs misschien wel meer verstand van. Wel even informeren of ze ervaring hebben met zwangeren.

Maar oke, ik heb dus nog even afgewacht en het trok bij mij langzaam weg. Sinds 2 dagen voel ik m'n stuitje echt niet meer. Maar na 5 dagen kon ik gelukkig al weer een stuk relaxter zitten en liggen, toen was ik me nog wel heel bewust van m'n stuitje zeg maar, maar echt pijn deed het niet meer.

Dusik hoop dat het bij jou ook zo gaat! Het kan van de hormonen komen, zowiezo verweken je banden etc allemaal tijdens de zwangerschap, maar voor echte blijvende klachten als bekkeninstabiliteit is het inderdaad nog wel erg vroeg. Hoewel het wel kan. Ik was er zelf ook erg bang voor, maar zover is het dus echt nog niet. En daarbij; fysio kan soms goed helpen.

7. girlpower mama

girlpower mama Actief lid

Dec 6, 2006
    258
    0
    0
    Assistent filiaal manager
    Amersfoort
    Ook ik heb er last van.
    Vooral s'avonds.

8. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,561
    0
    0
    Niet gelijk het ergste denken ;)
    Ik heb het ook heel erg gehad de 1e tijd. Vooral als ik lang in een bepaalde houding zat deed het erg pijn.
    Maar bij mij was dat vooral rond de 20 weken dacht ik.
    Ik ben er vroeger ook eens hard op gevallen maar of het daar mee te maken heeft?
    De enige tip die voor mij werkte was niet te lang in 1 houding zitten en dus af en toe achter de computer weg (als je bijvoorbeeld op je werk zit).
    Nu valt het wel weer mee, het komt toch door het verweken van je bekken denk ik

9. Indy73

Indy73 Lid

Aug 14, 2007
    47
    0
    0
    Ook ik heb hier al vanaf een week of 12 last van. Het kan erg pijnlijk zijn vooral als je lang zit. Ik heb nu van de fysio een aantal tips en trucs gekregen. Je moet bv. als je zit goed op je zitbotjes gaan zitten en dus ervoor zorgen dat je niet op je stuitje zit. Ook mag je alles wat je doet maar 15 minuten doen en dan moet je iets anders gaan doen, dus bv. weer even staan en een stukje lopen. Ik merk wel dat als ik druk ben ik er meer last van heb en ik ook af en toe moeilijk op kan staan en au wat kan dat zeer doen dan. Nu ik een week verplichte rust heb is ook mijn stuitje een stuk minder gevoelig. Als ik jou was zou ik ook even langs de fysio gaan, die kan zo zien of het BI is of niet.

10. Siria

Siria Niet meer actief

Dankje voor jullie reacties! Fijn om te zien dat ik niet de enige ben (al gun ik jullie die vervelende pijn natuurlijk niet ;) ).

Ik ben bij de huisarts geweest en hij deed er onwijs luchtig over, negeerde het ongeveer. Toen hij vroeg of ik al klachten had (de 'normale' symptomen) begon ik erover. Hij zei dat het normaal was, en dat mijn banden aan het rekken waren en dat daar de pijn vandaan kon komen. Mocht het erger worden (daar begon hij alleen over toen ik vroeg wat ik moest doen als het niet vanzelf over ging), dan moet ik dat aan mijn verloskundige aangeven, die mij idd dan door zou sturen naar de fysio.

Ik heb er nog steeds last van, maar alleen 'savonds. Heel vervelend, steeds net voordat ik wil gaan slapen, waardoor dat slapen moeilijk gaat en ik niet aan voldoende nachtrust komt. Maar om te zeggen dat het erger wordt.. Nee de pijn blijft hetzelfde.. Nou maar hopen dat het zo blijft (of minder wordt natuurlijk).

Share This Page