Hoi hoi, Mijn zoontje (7maand) had vannacht ineens 38.7 koorts. Heb hem een para gedaan omdat ie ook erg huilerig was en vanmorgen was er ineens niets meer aan de hand. Heb nu 3x getempt en was 37.1. Hij drinkt zn flesje goed leeg, speelt rustig in de box, huilt niet....Alleen wat drammerig soms. Nu hadden we hem het volgende aangetrokken voor zn bedje; een rompertje,lange mouw, een badstof pyama, een slaapzak (winterslaapzak) en dan zn dekentje over. Ik zat te denken dat dat misschien gewoon veelste warm is geweest?! Of tandjes? Komen er ook door... Maar dit is geen reden voor een bezoek aan de dokter toch?! Wat een beginnersvragen he, hahaha! Groetjes Marieke
veel te warm, minder kleding, als je een winterslaapzak heb hoef je echt geen dekentje om te doen. zeker niet in een huis wat isolatie heeft en verwarming. een badstof pyama is ook wel warm. wat ik mijn dochter aan deed op die leeftijd in de winter was een winterslaapzak, een romper met korte mouw, en een katoenen pyama, geen dikke maar gewone pyama. dat is meer dan genoeg.
Als je kindje een verhoging heeft dan is het niet verstandig om hem zo warm aan te kleden. Het klinkt mij veel te warm. Ik zou of de slaapzak of de pyjama uitdoen. Ik vind dit geen reden voor een huisarts bezoek. Je kindje zal toch gewoon moeten uitzieken. Als de koorts langer dan 3 dagen aanhoudt dan zou ik de huisarts bellen. Voor nu gewoon in de gaten houden. En als je het echt niet vertrouwd de huisarts bellen. Beterschap!
Van te warm aankleden krijg een kind geen 38,7graden koorts. Babys hebben trouwens wel vaker 'zomaar' een koortsaanval. Misschien gaat er een tandje komen?
Hoi, Nee, het slaapzakje had ie al aan hoor...en al die kleding Dat heb ik hem niet aangedaan en TOEN pas kreeg ie de verhoging. Ik heb hem wel toen ik doorhad dat ie verhoging had, een shirtje uitgedaan en een heeeel dun slaapzakje aangetrokken. En zoals ik al zei; nu is de temp gewoon weer 37.1 . Vroeg me ff af ofdat kinderen zomaar eens een nachtje koortsig kunnen zijn zonder reden (ernstige reden). Groetjes
Koorts zal idd niet van het te warm aankleden zijn, maar ik zou ook wel echt wat minder kleding aandoen. Als mijn dochter een romper met lange mouwen aanhad kreeg ze niet nog een extra badstoffen shirtje met lange mouwen eroverheen en dan nu nog een winterslaapzak en dekentje. Ik zou er een laagje afpellen O en als de temp nu weer normaal is, vanmiddag ofzo nog een keertje tempen, maar verder niet.
Tandjes kunnen ze ook heel erg last van hebben. Dan krijgt mijn kleine man vaak ook koorts. (en een rood oortje en wangetje aan de kant waar het tandje doorkomt)
Kirsten heeft het ook wel eens hoor, dan voelt ze heel warm en ga ik tempen dan is het rond de 38 en de volgende dag is er niets aan de hand. Het kan van alles zijn.. in de gaten houden...
Ja gewoon even blijven checken of hij zich lekker voelt. Ik temp ook niet meer zo vaak, omdat je gewoon beter kunt kijken naar je kindje en hoe die zich gedraagt. Aan het hoofdje voel je vaak al wel of je kindje koorts heeft! Qua kleertjes, Julia heeft nu hetzelfde aan 's nachts, alleen dan een dunnere pyjama zonder broek aan, en een dunne zomerslaapzak. Maar 38,7 krijgt hij daar niet van hoor. Tandjes kan prima, daar had Julia ook een paar dagen koorts van, en juist ook vaak 's avonds/'s nachts!
Inderdaad kan een tandje koorts veroorzaken, maar verder klinkt het niet als ziek ofzo toch? Wel zou ik zeker wat minder aan doen snachts! Hier romper korte mouw, katoenen pyamashirtje, zomerslaapzak en dekentje.
Van tandjes kunnen kindjes inderdaad wat koorts krijgen. En als ie zich verder gewoon goed voelt, en wil spelen enz. zal dat wel meegespeeld hebben denk ik. En wat kleed jij je kind warm aan! Kenji ligt hier 's nachts in een katoenen pyjama, zomerslaapzakje zonder mouwen, en een lakentje. Dus niet eens een dekentje. Want als ik dat doe, heeft ie het veel te warm, en gaat ie zweten.