Werd vanmorgen wakker, lag op mijn zij, draai op mijn rug, strek mijn benen en krijg kramp in mijn kuit.. Wat een ontzettend %$*@ gevoel zeg, heb nu nog steeds een raar gevoel in mijn kuit. Mijn vraag, wat kan ik er tegen doen, dat dit niet weer gebeurd ?? Het voeteneind staat al iets omhoog, slik multi vitamine met magnesium erin, maar zijn er verder nog tips ??
Ik heb het ook erg vaak! Volgens mij kun je er niet zo heel veel tegen doen, het schijnt echt een zwangerschapskwaal te zijn. Als ik kramp krijg, gil ik het uit... Mijn man weet inmiddels wat er dan is, dus die pakt meteen mijn voet vast en die drukt het dan zo weer weg. Laat je dat ook doen?
Je kunt extra calcium slikken, dit schijnt erg goed te werken tegen spierkrampen. Ga niet ineens heel veel melk drinken om extra calcium binnen te krijgen (wat ik dus deed...) want daar zitten weer andere bestanddelen in die de krampen juist verergeren!! Mijn man heeft gelukkig ook heel snel door als het weer zo is en grijpt ook meteen mijn voet om mijn tenen naar binnen te duwen. Fijn hoor zo'n meedenkende man!
Laat je man voor het slapen gaan je kuiten even masseren! Helpt super tegen kramp en rusteloze benen! Banaan eten voor het slapen gaan!
Dit is ook het advies dat we vorige week bij zwangerschapsgym kregen! Heb er helaas zelf ook regelmatig last van
kramp is idd kut, ik had het vroeger heel veel. Toen ik stopte met de pil was ik er eindelijk vanaf! Ik had heeeeeeel erg, ik kon soms gewoon niet meer huilen of schreeuwen vd pijn maar vaak ook wel. Dat waren mijn ouders onderhand wel gewend. Niets helpt echt, de pijn moet eruit, beetje tegendrukken, op een koude grond staan. Maar het blijft pijn doen, mee ademen en accepteren maar? Zal vast met hormonen te maken hebben.. sterkte
een stukje sunlight zeep (of andere goekdope zeep) bij het voeteneinde in bed leggen. Dit hielp bij mij heel erg toen ik zo'n last had van kramp.
ik heb het 1x bij me zoontje meegemaakt. Ohh wat verging ik van de pijn! Ik heb me man wakker gemept en kon alleen maar zeggen me been me been. Me man schoot in een reflex omhoog en wist precies wat ie moest doen had niet eens gezegd dat ik pijn had in me kuit ofzo haha. Daarna ging ie weer doodleuk slapen en ik dacht de hele zwangerschap als ik het ma niet weer krijg!
Ohw jaaa hier heb ik dus ook erg last van! Zeker twee keer per week en altijd snachts. Dan schiet het er tijdens mn slaap ineens in en dan krijs ik de hele buurt bij elkaar. Mijn man die schrikt dan wakker en probeert mijn been te pakken om het te rekken. Maar het stomme is dat ik een vreemde reflex erbij heb, dat ik meteen op mijn buik duik. En dat is nu natuurlijk niet zo handig :x Dat doet daarna dan ook zeer. Ik weet ook niet zo goed wat ik er tegen moet doen Wat ik al doe is, rekken voor het slapengaan, een pyjamabroek aan en een kruik bij mijn voeten/kuiten. En als ik kramp heb gehad, de volgende dag laten masseren.
In andere landen schijnen ze magnesium en calcium voor te schrijven tegen krampen. Gewoon in drogist te lrijgen, let wel op de hoeveelheden! Voor zowel in kuiten als bijvoorbeeld harde buiken. Stuk zeep aan voeteneind helpt ook.
ik heb ook zonder zwangerschap erg last van kramp (door b12 tekort in elk lichaamsdeel) ik heb een stuk zeep onder mijn kussen en heb er in ieder geval snachts geen last van het zit tussen de oren zegt mijn wederhelft en heeft 3 jaar terug de zeep verwijderd (stiekum, ik wist dit niet) en prompt direct weer last van erge kramp die nacht hij blijft er nu wel vanaf haha wat was ik kwaad
Oohh ik hebt ook, minstens 2 keer per nacht. Ligt eraan hoevaak ik moet plassen, want als ik dan wil opstaan schieten ze tegelijk in de kramp. Ik maak er niemand wakker voor haha, puf het weg zeg maar. Is echt niet lekker. Tranen over je wangen. Ga die zeep toch es proberen hoor.
Het is een tekort aan magnesium heb ik begrepen... bij mijn vorige zw heb ik door dat aan te vullen iig minder last gekregen van krampen. Ik probeer er nu ook op te letten, want het is verschrikkelijk!
wat mij het allerbeste helpt zijn tabletjes te slikken met magnesium!dit wordt ook aangeraden door gynaecologen. ik slik ze van de DA met magnesium, calcium en nog iets erbij in. nu geen last meer van spierkrampen
Even ter correctie: zeep aan je voeteneind! (en dus niet onder je kussen!) ik heb ook geen idee hoe het werkt, maar het werkt wel! Ik neem zelf extra magnesium voor meerdere redenen is dat namelijk goed in je zwangerschap. (helpt tegen krampen, harde buiken, vroeggeboorte, zw.vergiftiging, slaapproblemen, nachtmerries, alles wat ik vorige zw. wel had en met magnesium nu minder/niet)