pijnlijk!

Discussie in 'De bevalling' gestart door babygirlLM, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babygirlLM

18 dec 2013
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 36.2 weken zwanger, hebben/hadden jullie rond deze tijd ook zoveel pijnlijke ribben en de hele dag (zonder pauze) keiharde buik waardoor de pijn in de ribben nog erger word? Mijn buik word alleen maar wat zachter als ik geslapen heb en nog niet opsta, maar zodra ik 1 voet uit bed heb is mijn buik zo hard als een basketbal :( vandaag wel een afspraak gehad bij de vk enige wat zij kon mededelen was dat de kleine al mooi aan het indalen is.

2. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Tja het is een ontzettend cliche maar de laatste loodjes zijn het zwaarst... Het is heel normaal dat de kwaaltjes en pijntjes nu steeds meer worden. Hou vol, je bent er bijna :).

3. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    Ik ken het gevoel heb het ooj ff gehad en mischien lig dat wel aan het indalen. Het zijn de laaste loodjes nog ff

4. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Hier is ze al volledig ingedaald, maar die harde buiken en pijntjes zijn nog volop aanwezig. Je lichaam is zich aan het voorbereiden.

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    harde buiken is op het laatst niet veel aan te doen, vooral veel rust houden. Maar dan komen ze nog wel vaak.

Kan ook door het indalen komen trouwens. Als de baby is ingedaald is zul je waarsch. wat minder last van je ribben hebben omdat de baby wat lager zit.

6. Joolzz

Joolzz Bekend lid

14 nov 2010
    716
    20
    18
    Ik heb vanaf ongeveer de 28e week een buik als beton gehad (grote baby/veel vruchtwater). Baby kwam gelukkig ruim drie weken te vroeg! Vond het best pijnlijk, maar het ergste vond ik het maagzuur. Niet echt opbeurend, sorry maar het duurde na de bevalling nog een aantal weken voor de pijn onder m'n rib (bij mij rechts) weg was. Maar had het voor geen goud willen missen :)

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ja mijn dochter zat iedere keer tegen mijn ribben aan te wrijven/schuren!
    Dat deed zo een pijn en in combinatie met harde buiken is het helemaal Auwww

Maar ze zeggen niet voor niets "de laatste loodjes wegen het zwaarst":D

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Mijn eerste zat er ook flink tegenaan te schoppen. Na indalen merkte ik weinig verschil. Na de bevalling heb ik dan ook een gekneusd gevoel overgehouden een tijdje.
    Deze dochter zit er ook wel tegen, ook na indalen, maar dit is toch wel echt anders.... veel minder vervelend.

Harde buiken had ik bij de eerste weinig, maar nu veel meer. Logisch natuurlijk.... enige dat helpt is rusten en dit accepteren als een grens.

Deel Deze Pagina