Bij mij Endometriose ondekt.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door AnnaS, 15 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hoi allemaal, ben niet iemand die een hele verhaal de luide wereld in gooi, maar dit wel even ook om het van me af te schrijven.
    En met misschien mensen die het zelfde hebben of gehad.

    Had al aantal jaren pijntjes in mijn onderbuik, maar omdat ik spiraaldrager was kon dus daar de pijn (kramp) van komen, maar de pijn bleef en was daarom ook al een aantal bij de HA geweest en die gooide het op ovulatiepijn wat natuurlijk ook best wel kon en daar ging ik dus ook maar vanuit.
    Eens in de maand krom lopen van de pijn nam ik voor lief en teerde dus een paar dagen op paracetamolletjes wat opzich best goed hielp, maar bleef wel zeuren.
    Oktober 2005 heb ik het spiraaltje laten verwijderen wat ook moest!
    Want die zat verkeerd en bleef meer dan een week bloeden dus alle alarmbellen gingen rinkelen.
    Eenmaal verwijderd hebben we ook samen voor gekozen om nog een kindje te krijgen, maar dat is na 4de ronde en misschien 5de ronde nog niet gelukt en ook nog niet eens zorgwekken hoor om daar dan al gelijk druk om te maken dat het nooit zou lukken.
    Ik blijf er wel nuchter over ik zie wel wanneer het zo ver is en natuurlijk is het dan wel spannend rond je NOD, maar goed ik blijf er vrij koel eronder.
    Een tijdje terug had ik er zo met mijn moeder over waarom ze toen haar baarmoeder moest missen en vertelde dus dat ze kiesters in haar eierstokken had in een kwaadaardigvorm wat ook niet goed was.
    Nu zouden ze er nog alles aan doen maar voor 23 jaar terug was gewoon hoppa alles er dan maar uit.
    Zoal mijn oma en mijn tante hebben ook Endometriose dus ik ben naar de HA gegaan en gewoon gezegt dat ik naar de Gyn wilde en het hele verhaal uitgelegd dat het aan mijn moeders kant voorkomt.
    Heb toen niet tegen mijn HA verteld dat ik probeerde zwanger te worden, en hij schreef dus een verwijsbrief voor mij voor de Gyn en ook nog een buikecho voor de darmen dus gewoon alles tegelijk en kon gelukkig ook op 1 dag achter elkaar gepland in het ziekenhuis terecht.

    Vandaag was ik dus in het ziekenhuis en daar kreeg ik eerst gewoon een buikecho en daar zagen ze al gelijk dat ik misschien een verkleving van de darmen aan de eierstokken heb en werd ook gelijk doorgestuurd naar de gyn en hoefde ook niet te wachten was gelijk aan de beurd.
    Daar bleek dat ik dus paar flinke kiesters op mijn linker eierstok te hebben en dus Endometriose heb.
    Verklevingen kunnen ze niet zien, maar wel was de baarmoederslijmvlies mooi opgebouwd en had geen afwijkingen en ze konden ook zien dat ik dus aantal dagen terug een eisprong heb gehad.
    Zwangerschap is dus ook nog gewoon mogelijk alleen de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is zoveel keren groter bij Endometriose dus heb ook gelijk gezegt dat ik bezig was om zwanger te raken maar dat het nog niet gelukt is.
    Dus moet aankomende dinsdag terug naar de Gyn en dan word er weer een inwendige echo gemaakt en dan word er ook gekeken wat voor behandeling ik krijg.
    Het beste was gewoon via een kijkoperatie alles te verhelpen en daar kunnen ze ook de eventuele verklevingen zien en weg halen.
    En lijkt mij ook de beste oplossing.

    Nou een heel verhaal, is voor mijn doen heel veel!

    Groetjes Anna.
     
  2. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik las het al in het duiveltjestopic. Wat een verhaal zeg. Wel positief dat er gezegd is dat je wel kinderen kunt krijgen. Ben benieuwd hoe het volgende week gaat. Ik wens je in ieder geval veel sterkte toe.
     
  3. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    jeetje zeg anna dat is wel schrikken. heel veel sterkte en ik duim heel hard voor je.

    groetjes,
     
  4. Sigietje

    Sigietje Actief lid

    11 okt 2005
    150
    1
    0
    Oostakker België
    Hey Anna!

    In November heb ik een laparoscopie ondergaan omdat mijn gynaecoloog dacht dat ik endo had. Endo kan enkel vastgesteld worden via een laparoscopie. met een echo kan men zien of er cystes zijn maar een echte diagnose over endo kan enkle met een laparo. Bleek tijdens de laparoscopie dat ik cysten had op mijn eierstokken en dat mijn darmen verkleefd waren met mijn eierstokken. de cysten zijn onderzocht maar bleken geen endometriose te zijn en ze waren ook niet kwaadaardig. zelf had ik enorm veel last in mijn onderbuik voor mijn operatie en ook pijn tijdens het klussen en elke dag was ik kotsmisselijk bij het opstaan. Dit alles is nu veel beter!
    ik neem sinds augustus 2005 geen pil meer ... maar zwanger ben ik nog niet. ik geef de moed niet op!

    groetjes en veel sterkte
    Sigrid
     
  5. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Dat is zeker wel schrikken zeg!! Je weet natuurlijk wel dat het in de familie voorkomt, maar toch reken je daar niet meteen op.
    Een pluspuntje...gelukkig raken er nog altijd dames met endo zwanger, met of zonder behandeling.

    Heel veel sterkte!!
     
  6. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik schrik best van je verhaal,
    dit omdat ik deze klachten ook heb :cry: ben ook al een aantal keren naar de dokter geweest en steeds werd mijn urine onderzocht, en aan men buik gevoeld maar het is niks om me zorgen over te maken word mij dus verteld. Maar 3 maanden terug had ik dus wel tijdens mijn vruchtbare periode een paar minuten dat ik niet kon lopen van de pijn gewoon eng was dat. En tijdens mijn menstruatie heb ik ook hele erge buikpijnen ook waarvan ik soms gewoon niet kan lopen.. deze maand heb ik dat gelukkig niet gehad :D maar ik denk nu nadat ik jou verhaal heb gelezen toch maar weer even naar de huisarts stap als ik durf :oops:
     
  7. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    He Anna, schrikken zeg, maar fijn dat je het nu weet en dat er stappen gezet worden om verder te kijken wat er gaat gebeuren. Succes bij de gyn.

    Karin
     
  8. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Valt niet mee om dat te horen lijkt me!! Wel fijn dat er meteen aktie wordt ondernomen en dat je niet lang hoeft te wachten. Hoop dat het allemaal een goede afloop krijgt! Suc6
     
  9. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ik vind het ook wel spannend ben nog nooit onder algehel narcose geweest en dat moet met deze kijkoperatie wel, maar goed het is om het te verhelpen.

    @Channie je moet gewoon op je gevoel afgaan.
    Als jij denkt dat het niet goed zit dan kun je altijd naar je HA gaan en zeggen dat je toch eens flink onderzocht wil worden.
     
  10. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Is zeker spannend Anna! Maar eens moet de eerste keer zijn zeggen ze. En dit is natuurlijk uiteindelijk voor een geweldig doel. Houd dat doel maar voor ogen! Wij denken aan je.
     
  11. Suzan

    Suzan Lid

    21 nov 2005
    80
    0
    0
    Veel sterkte Anna. Gelukkig weet je wel nu wat er aan de hand is en hopelijk kun je snel zwanger raken.

    liefs
    Suzan
     
  12. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Hoi Anna, schrik een beetje van jouw verhaal.
    Bij mij zit ook het e.e.a. in de familie.
    Overgrootoma, baarmoederhalskanker; oma, eierstokken verwijderd; mijn moeder, baarmoederhalskanker.

    Heb vorige maand nog een uitstrijkje laten maken en een inwendig onderzoek gehad; gelukkig was alles goed. Ik verlies ook geen bloed zoals jij dat had.
    Ik heb een verwijsbrief klaarliggen voor een erfelijkheidsonderzoek in Utrecht maar nu ik zwanger ben zal dit wel moeten wachten. Ik bel wel even en als men zegt dat dit onderzoek niet nadelig voor m'n zwangerschap is dan ga ik dit toch maar doen (is overigens wel een vrijblijvend onderzoek voor m'n eigen gemoedsrust; momenteel heb ik nergens last van).

    Pfff, hoop het beste voor je Anna.
    Succes a.s. dinsdag.

    Silly
     
  13. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    heel veel sterkte anna ... er is wel 1 lichtpuntje ...ze hebben wel gezegt dat je zwanger kan worden ...keep the faith...asjuh
     
  14. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    HEEEEEEEEEEEEEEEEL veel sterkte AnnaS.
    Gelukkig weten ze wat ermet je is, en dat lijkt me ook een hele geruststelling!
     
  15. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Bedankt meiden voor jullie lieve woorden!

    Ik ben ook totaal niet zenuwachtig ofzo het komt wel weer goed en dat geeft ook al een hele gerustelling.

    @Silly heb geen tussen door bloedingen gehad hoor!
    Dat was alleen maar toen mijn spiraaltje niet meer goed zat.

    Heb vanmorgen lekker paard gereden en het onstrest ook zeker, gewoon heerlijk.
    Ben nu lekker onspannend en ook nog opgewekt ook nog eens!

    Groetjes Anna.
     
  16. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Weet je AnnaS, ik heb me er in verdiept (ook in de symptomen die jij hebt en die op internet te vinden zijn) en ik denk dat ik hetzelfde heb........Ik stuur je ff een PB-tje.
     
  17. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Ik ken het Anna. Heerlijk hè zo'n ritje. Even alles van je afgooien. Het is af en toe of m'n paardje het aanvoelt als er iets is; komt ze altijd zo lief bij me staan.

    Ik blijf, zolang het nog kan, lekker paardrijden.
    Vind het al jammer zat dat ik er straks voor een aantal maanden mee moet stoppen en zeker als dan het mooie weer weer aanbreekt.

    Silly
     
  18. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ja je voelt het zelf wel aan als het niet meer wil.
    Nu heb ik geen eigen paard en rij ik een paard van een ander en er rijd een meisje mee op springwedstrijden en ik gebruik het voor dresuur en recreatie om gewoon lekker te onspannen.
    Verder is echt ook een schat van een dier ze is zeer gewillig gelukkig.

    Mijnimeel had je pb gelezen.

    Groetjes Anna.
     
  19. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Hoi Anna, Veel sterkte gewenst! En fijn dat je nu een verklaring hebt van je buikpijn en meer duidelijkheid.
     
  20. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    AnnaS , heel veel sterkte .
    Ik hoop dat het allemaal mee zal vallen voor je , en de toekomst er rooskleurig uit gaat zien .

    Groetjes Joyce
     

Deel Deze Pagina