Vraag over Borstkolven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Klavrtje4, 30 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Ik heb een dubbele electrische borst kolf van medela.
    Maar ik vroeg me ineens af: moet ik ook een handmatige borstkolf als back up houden, voor als de electrische stuk zou gaan of zo? Want je kunt natuurlijk niet zomaar ineens stoppen.

2. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Lijkt mij niet nodig.

Als je kolf stuk zou gaan, kan je snel een nieuwe bestellen. Wordt vaak de dag erna al thuisbezorgd. Of kopen bij een babyzaak, als je daar in de buurt werkt/woont.

Ik heb weleens op m'n werk gezeten met een (dacht ik) kapotte kolf. Bleek er een klein rubberen ringetje te zijn verdwenen, waardoor de kolf geen vacuüm kon maken. Even snel naar Prenatal gefietst en het probleem was weer verholpen.

3. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik heb fulltimr gekolfd en toen ik deze weg bracht ter reparatie kreeg ik een leenapparaat

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hangt er van af hoe vaak je de kolf nodig hebt. Bij fulltime kolven zou ik wel iets achter de hand houden.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had een handkolf achter de hand, maar dat was meer omdat ik die in eerste instantie had gekocht ;). Bij mijn medela destijds zat ook een dingetje waarmee je handmatig kan kolven, zit dat bij jou er niet bij?

Deze is het volgens mij, schijnt niet ideaal te werken maar beter iets dan niets ;). Kan je ipv het slangetje aan je borstschild schroeven.

https://www.borstkolvenshopdeboezem.nl/medela-piston-t-b-v-handkolf-of-lactaset-166.html

Zo ziet het er dan uit:
    https://www.olx.ph/item/medela-lactina-breast-pump-unused-ID7sYnT.html

6. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Oh goede tip! Ga ik eens verder onderzoeken.

7. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Je kunt ze ook altijd snel huren en als je écht even zonder zit zou je het met je hand kunnen proberen, langer dan een nacht zit je niet zonder..

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Toen ik mijn huidige kolf kocht wilde ik deze per se kunnen ombouwen tot handkolf. Ik heb met mijn vorige kolf een keer midden op de dag gehad (tijdens werk) dat de kolf kapot ging. Maar ik kon niet meteen naar huis. Dus met de handkolf in ieder geval kunnen afkolven. Het is natuurlijk niet zo dat je kolf vaak kapot gaat, maar ik vind de zekerheid dat ik in ieder geval een noodoplossing heb wel heel prettig.

Deel Deze Pagina