Hoi, Kennen jullie dat? Een pijnlijke baarmoeder na een drukke dag te hebben gehad? Vooral tijdens/ na mijn werk voel ik mijn baarmoeder goed, en heb ik last van steekjes, prikjes en krampjes. Geen ongi-krampjes, maar gewoon kleine pijntjes. Vaak voelt het alsof het kindje opeens 10 keer zwaarder is geworden die dag... Ik had dit volgens mij bij mij eerste ook, alleen nu veel eerder. Ik vraag me wel eens af of meerdere zwangere dames dit hebben. Volgens mij is mijn baarmoeder gewoon heel gevoelig; ik had bij mij eerste met 16 weken al harde buiken namelijk (en ben met 39.4 wk. bevallen, dus daar lag het niet aan) Ik ben benieuwd of jullie dit ook zo ervaren! Grtz Pinda83
Mijn ervaring is dat je baarmoeder bij een 2e eerder reageert omdat het al 'weet' hoe het moet, zeg maar . Heb bij mij 2e ook veel meer bandenpijn, harde buiken en voorweeen gehad. Als ik nu te veel doe, krijg ik ook weer buikpijn, ook idd al vanaf het begin van zwangerschap. Gewoon goed blijven luisteren naar je lichaam, zo nodig rust pakken en de drukke dagen een beetje beperken.
Hooi Pinda! Ik kan er over mee praten ik ben vandaag 12 weken zwanger Toen ik ongeveer 7 a 8 weken was en ik was druk geweest die dag dan kreeg ik aan de einde van de middag ook last van me buik/baarmoeder in de eerste instantie schrok ik ervan het is mijn eerst kindje en ben de hele tijd bang geweest dat het mis zou gaan. Maar dermate ik vaker drukke dagen had gehad en op die momenten dat gevoel kreeg. Lijkt net alsof er geen kindje in groeit maar een baksteen Wist ik dat mijn dag over was en gewoon lekker moest gaan rusten het blijft bij mij wel de de hele avond aanhouden maar als ik rustig zit of naar bed ga word het al een stuk minder en de volgende dag nergens geen last meer van. Dus na mijn mening is het normaal en dat je gewoon rustig moet aan doen Ps Gefeliciteerd met je zwangerschap Groetjes Lientje