Hallo, aangezien ik met een brandende vraag zit.. Ik zit nu zo’n 3 jaar aan de microgynon 20 en voorheen had ik de prikpil. Mijn pil neem ik altijd elke avond in en ben ook niet ziek geweest oid. Ik neem elke maand een stopweek omdat ik bij het doorslikken van deze pil doorbraakbloedingen krijg, dit heb ik dus al gelijk afgezworen. Anderhalve week geleden ben ik ongesteld geweest, althans denk ik. Of het meer of minder was geen idee. Ik let er eigenlijk niet op en ben me ook niet heel bewust van mijn cyclus. Ik weet gewoon in die week word ik ongesteld. Nu had ik vorige week vrijdag de pil weer genomen en bloedde niet meer, zaterdag gemeenschap gehad en ineens druppels bloed. Dit heb ik nooit want als ik de pil weer inneem stopt het bloeden ook. Nu heb ik deze week ongelooflijk last van menstruatiekramp? Constant het gevoel alsof ik ga bloeden maar het komt niet. Een paar dagen geleden ook heel erg veel plassen, en ook een erg rare druk van onderen. Eerst dacht ik aan een blaasontsteking maar het trok ook weer langzaamaan weg en het plassen zelf deed niet pijn. Heeft het nut om een test uit te voeren of is het niet mogelijk om zwanger te zijn? Of hebben meer ervaring met dit? Als ik de huisarts raadpleeg gaat hij me denk ik vragen of ik zwanger kan zijn.. Alvast bedankt
Ik vermoed niet dat je zwanger bent. Maar de manier om dat zeker te weten is door een test te doen. Als je de huisarts belt kan je die vraag gelijk beantwoorden. Tussentijds bloeden kan altijd voor komen natuurlijk.
Een test bij action kost 2 euro. Test gewoon als je zekerheid wil hebben.. De pil is nooit 100% betrouwbaar.
Voor je eigen gemoedsrust: ja dat heeft nut. Daarbij kan je dat dan gelijk uitsluiten voor de huisarts als je die wil bellen.