Controlestreep ovulatie test

Discussion in 'Zwanger worden' started by Sterretje08, Jun 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    Ik ben vanaf het weekend weer begonnen met ovulatie testen te gebruiken, nu kreeg ik gister een zeer positieve test, toch was ik nog niet gerust, dacht misschien toch nog van mij zwangerschap, maar mijn zwangerschap test, was vandaag negatief.

Nu heb ik te straks voor vandaag weer een ovulatietest gedaan, en nu heb ik een uitslag waar ik niet weet wat ik er mee aan moet.

De controle streep is heel erg licht, en maar net zichtbaar, terwijl de test streep heel erg duidelijk is, als ik hem naast de controlestreep van gister houd is tie net zo duidelijk!

Moet ik er nu van uit gaan dat tie weer positief is gewoon, of is deze test nu niet goed omdat de controle streep zo heel licht zichtbaar is?

Liefs s

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

het gaat om je teststreep.
    Misschien is je controle streep van je test wel gewoon van zichzelf zo licht,
    ik gebruik matcare en jij?

3. Alfz

Alfz Lid

Aug 25, 2007
    22
    0
    0
    Mss was de test niet goed uitgevoerd en is daarmee het controlestreepje licht. Staat er iets in deb bijsluiter? Bv hoe donker de controlestreep hoort te zijn, of is een streepje hoe licht ook een goed streepje?

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    De controlestreep moet vaak erg duidelijk zijn, dus ik ben bang dat de test niet goed is door bijvoorbeeld te weinig urine.
    Het is dan wel raar dat je teststreep wel duidelijk is, dan zou je hem wel positief opvatten. Vaak heb je wel 2 dagen een positieve test, dus dat zou kunnen. Als hij morgen weer negatief is, dan heb je hoogstwaarschijnlijk vandaag je eisprong gehad.

5. Apekop

Apekop Actief lid

May 29, 2008
    393
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Bij mij is de controlestreep altijd donkerroze. De andere streep voor je ovulatietest is verschillend. Als die heel licht roze is en je hem haast niet ziet (vergeleken met de controlestreep), is het nog te vroeg. Dan zou ik nog even wachten. Staat dat trouwens niet allemaal in je bijsluiter?

Succes ermee!

6. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    Ja nornmaal is de controle streep hier ook heel erg donker! Gister had ik een positieve, maar heb nog maar heel kort geleden een ma gehad, dus was bang dat mijn ovulatie test nog een verkeerd beeld zou geven.

Ik dacht eerst zelf ook verkeerd getest, maar vind het zo vreemd dat de test streep wel gewoon heel donker is en heel duidelijk.

In de bijsluiter staat alleen geschreven over een lichte test streep maar neit over een lichte controle streep...

Niemand dit ooit gehad? kan ik er van uit gaan dat dit eigenlijk geen goed resultaat is dus?

7. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Ik had een dag een positieve test en die was van de avond op de ochtend en die avond was hij al weer licht.

8. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    Nou ik weet het ook niet meer hoor, ik ga vandaag nog maar eens een ovutest doen en kijken wat die zegt. Mijn temp is verder ook neit opeens aan het stijgen bij FF dus msischien is dit toch nog neit mijn ei dan...

Eerst zo nog maar eens een ovulatie test doen...

Share This Page