Goedemiddag/avond dames.. Wat een leuke dag moest worden is voor mij en mijn partner echt een @#$$^%&(!! dag geworden. Ik ben zoals jullie zien 10 weken en 2 dagen zwanger. Bij de echo is er duidelijk te zien dat er erg veel vocht om het kindje zit. Voornamelijk bij de nekplooi =(. De gyn heeft ook gelijk gekeken en vermoed niet iets goed (ernstige afwijkingen of zwaar gehandicapt). Hierdoor ben ik doorverwezen naar het ErasmusMC in Rotterdam voor verdere onderzoeken en vlokkentest, deze krijg ik a.s donderdag. De vorige echo's (bij 6 & 8,5 week waren overigs wel goed). Het hartje klopte deze keer ook nog steeds erg goed en de voetjes en handjes bewogen ook. Ik heb de hele dag lopen janken, ons geluk wat in 1x zo word verstoord. de gyn zei dat er een kans is dat het niets hoeft te betekenen en dat het kan wegtrekken maar dat het eigenlijk "zo duidelijk" op de foto te zien is (hoeveelheid vocht) dat het niet echt iets goeds betekend. Iemand hier ervaring mee?
een vriendin van me had ook een echo waarop een kindje was met verdikte nekplooi (kindje is n u 4 en gezond!!) het hoeft niks te zijn de vlokkentest etc zal duidelijkheid moeten geven (sterkte)
*knuff* Geen ervaring mee, dus ik kan je niet opbeuren of wat dan ook. Wil je wel veel sterkte wensen!
Vrienden van ons hadden dat ook bij hun kindje, die bleek het syndroom van Down te hebben. Maar dit hoeft niet altijd zo te zijn. Veel succes met de vervolgonderzoeken, hopelijk valt het mee en is er niks aan de hand!
Maar is het niet altijd wat dikker op dit termijn? Normaal is de nekplooi toch tussen de 12en 14 weken. Dus het kan nog bijtrekken hoor. Ik zou ook donderdag even afwachten. Sterkte voor jou en je vriend meid *knuffel*
Ik moet zelf inderdaad als ik het wil de nekplooi laten meten tussen 12 en 14 weken. 10 lijkt me wat vroeg. Sterkte!
Ik hoop het zo, vorige zwangerschap was een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dan de hele stap na 2jaar om met hormonen te beginnen (gelukkig slaagde de 1ste poging) en nu dit .. die onzekerheid =( Ik snap het ook niet.. ik ben nog jong (23) mijn partner ook, drink/rook niet.. in beide families komt niets van dit voor.. Ik hoop het dat gewoon een klein wonder gebeurd. Dank jullie wel voor jullie berichtjes. xx