Lijstje wat te doen na de geboorte (voor de aanstaande papa)

Discussion in 'Zwangerschap' started by Pooh69, Feb 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pooh69

Pooh69 VIP lid

Mar 31, 2007
    6,935
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik ben bezig met het maken van een lijstje voor wat mijn mannetje na de geboorte allemaal moet/mag doen. Ben ik nog iets vergeten? Ik hoor graag jullie aanvullingen!

Alvast bedankt!

Liefs Pooh

Lijstje:
    - Via internet gegevens doorgeven voor op geboortekaartje en daarna telefonisch bevestigen.
    - Aangeven gemeente (Meenemen paspoort en trouwboekje en ?)
    - Geboorte doorgeven aan de zorgverzekering
    - Naambordje met naam hummeltje naast de deur terughangen
    - Slingers en ballonnen ophangen
    - Beschuit met muisjes en geboorteflikken op tafel
    - Berichtje van geboorte op forum achter laten
    - Bloemen halen met de bloemenbon die ik nog heb liggen
    - ?
    - ?

2. wuppie

wuppie Bekend lid

Jul 16, 2006
    621
    0
    0
    Mooi lijstje hoor maar wat dacht je van vooral heel veel genieten van de nieuwe wereldburger ;)

gr.
    wup

PS. Hier ligt ook al een lijstje klaar hoor!

3. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Bij mij is stap 1 de kraamzorg bellen ! En die mag ons vervolgens lekker verwennen de eerste dagen en ervoor zorgen dat we even niets moeten. Heerlijk !

4. Pooh69

Pooh69 VIP lid

Mar 31, 2007
    6,935
    0
    0
    Jaaaaaaaaaaaa maar dat gaat hij zeker doen! Maar het lijstje is meer als er bv complicaties zijn en ik moet bv in het ziekenhuis blijven (wil graag thuis blijven)

Tja die lijstjes he... :rolleyes: :)

5. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Dat doet de vk toch...voor assestentie tijdens bevalling :rolleyes:

@Pooh...wat leuk..bijna zover ;)

zet anders Albert.nl bij jullie favorieten...in de compi, stal dat ie wat boodschappen wil hebben kan dit online en wordt thuis bezorgt kan ie lekker bij jou blijven ;) [size=8(wij wonen in een gat van een dorp dus voor ons wel handig!...geen idee voor jullie...)[/size]

6. Pooh69

Pooh69 VIP lid

Mar 31, 2007
    6,935
    0
    0
    @ Beastie gaat snel nu he! :D Ja idd albert staat hier ook in het lijstje van favorieten! :D Bedankt!
    Jij ook nog succes met de rest van je zwangerschap! ;)

7. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ik denk dat jij automatisch uitgaat van een thuisbevalling?
    Er zijn ook nog vrouwen die kiezen voor het ziekenhuis hoor en dan zal je in het ziekenhuis toch echt het nummer van de kraamzorg bij de hand moeten hebben wil jij een paar uur later de kraamzorg op de stoep hebben staan.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Bij ons was het de bedoeling dat we ruim van tevoren lieten weten dat de bevalling was begonnen, dat waren we dus vergeten :oops:. En toen ik bijna mocht gaan persen, waren we (en de verloskundige ;)) ook bijna vergeten om te bellen. De kraamhulp was net op tijd, een kwartiertje later was Eva er.

Wat ook handig is om een lijstje van te maken:

telefoonnummer verloskundige/ziekenhuis (die stonden in mijn telefoon, maar ik zat boven op bed en belde mijn vriend die beneden zat (kon niet meer roepen) om de verloskundige te bellen (volgens mij komt dit heel raar over ;))
    telefoonnummer van de kraamzorg
    lijstje met telefoonnummers van familie/vrienden die na de bevalling gebeld moeten worden, die kan je dan wegstrepen (wij konden echt niet meer zo helder denken ;))
    Naam van je kindje van tevoren noteren zodat je man zich niet kan vergissen met de aangifte. Wij hadden het geboortekaartje voordat mijn vriend naar de gemeente ging dus dat is ook makkelijk.

Dat was het wel zo'n beetje, ik had de sites waar mijn vriend iets moest doorgeven in mijn favorieten gezet, maar ik heb die avond lekker zelf ge-internet :D.

Liefs,
    Snoopy

9. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

Dec 6, 2007
    1,210
    0
    0

Inderdaad!

10. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    2,177
    1
    0
    helemaal mee eens.....het komt allemaal wel goed hoor. En waar jij niet aan denkt daar denkt de kraamhulp wel aan!
    Vergeet niet te genieten.

11. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    Ik laat het mijn man helemaal zelf opsoppen hahahaha (zieluuggg). Hij weet vast wel wat ie moet doen en zo niet, dan is mijn zus er nog die beter logisch na kan denken in zulke situaties en veel van zijn taken overneemt. Het enigste dat mijn man niet moet vergeten is naar de gemeente gaan en mij en zijn baby knuffelen.

12. faith and hope

faith and hope Bekend lid

Apr 12, 2007
    685
    0
    0
    Ik weet niet of je moet betalen bij de aangifte?
    Dan dus portemonne meenemen.
    Bloemen halen? Ik denk dat je dan genoeg bosjes bloemen krijgt. Dit zo ik dus al schrappen.
    De kraamhulp zorgt inderdaad ook al voor die dingen. Maak je dus niet druk en geniet van het moment. Wij zijn van plan om na de bevalling pas na een half uurtje de famillie in te lichten. Dan kan je nog even op adem komen en jezelf op te knappen.
    VOlgens mij ben je verder niets vergeten op je lijstje.
    Succes met de bevalling!

Share This Page