Hallo allemaal! Ik had vandaag zo'n rare ervaring... Ik zat aan de koffie bij mn schoonmoeder, en ineens kreeg ik een erge (elektrische) schok door mn been, net boven mn knieholte! Het leek net schoktherapie, zo erg! Schrok er even van, en het was ook zomaar weer weg, maar bleef er een apart gevoel in houden. Heeft dit misschien te maken met aankomende spataderen? Ik ben nu zwanger van ons tweede kindje, en bij de eerste zwangerschap heb ik dit gevoel nooit gehad, en ook niet last van spataderen. Wie heeft dit nog meer gehad of kan er een verklaring voor geven? Groetjes Patries!
Ik heb t ook wel eens de laatste tijd. Maar dit is wel icm een vervelend gevoel in mijn benen, alsof ik ze constant moet bewegen. Het komt meestal als ik net in bed lig. Ik denk zelf dat t bij mij 'restless legs' zijn, maar alleen zo'n schokje hoeft dat nog niet te zijn. Bij (beginnende) spataderen heb je meestal een kriebelend, kruipend en/of zwaar gevoel in je benen. Volgens mij geen schokjes...
Nou, ik ben vandaag voor zwangerschapscontrole bij mn huisarts geweest (gelijk mn verloskundige), en die vertelde me dat het komt omdat er een zenuw knel zit in mn onderrug, omdat je tijdens de zwangerschap meer met een holle rug gaat lopen dan normaal, en dat die zenuwen dan eerder knel kunnen komen te zitten. Het is vergelijkbaar als wanneer je je telefoonbotje stoot in je elleboog. Alleen was het bij mij in mn knie 10 x erger. Maar daar komt het dus van! Opheldering!