pijnlijke benen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lara1978, 15 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Sinds ruim een week heb ik erg last van pijnlijke benen. Mijn benen (en botten) voelen heel zwaar en het lijkt ook wel of ik stijve spieren heb (maar het voelt niet als spierpijn).
    Ook had ik ineens extreem last van opgezette onderbenen, ik kon geen sokken meer dragen want mijn benen werden afgekneld.

Ik ben meteen in de boeken gegaan en volgens mij is mijn doorbloeding niet goed en hou ik vocht vast. Denk jij dat ook?

Ik probeer zoveel mogelijk met mijn benen omhoog te liggen en drink meer water (2 liter per dag). Mijn opgezette benen zijn duidelijk minder maar die pijnlijke benen blijven. Wat kan ik nog meer doen? Moet ik juist meer gaan bewegen? Ik loop op mijn werk vaak de trap op en af maar het lijkt wel of het daar erger van wordt.

Alvast bedankt! :)

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Lara1978,

vocht vasthouden kan inderdaad van deze klachten geven. De pijn wordt meestal minder als de doorbloeding beter is, mar het kan ook nog even duren. Je doet al hele goede dingen tegen het vocht en de pijn. Probeer ook eens voetenbadjes (koud warm koud warm) en beenmassages. Verder kun je bij de natuurwinkel middeltjes krijgen tegen rusteloze benen. En let er bij het omhoog leggen van je benen op dat je niet iets direct onder je benen legt, maar onder je matras bijv, anders knelt het alsnog af en houdt je het vocht vast. En niet met je benen over elkaar zitten. Hopelijk is het over een paar dagen over.

Groetjes Brigitte

3. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Bedankt Brigitte! :)

Deel Deze Pagina