Ik hoor dus bij die 2%.... :(

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door frannie82, 19 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Voor wie volledige borstvoeding geven niet mogelijk is.
    Heb nu bijna 9 weken alles uit de kast getrokken om het deze keer wel te laten slagen maar ook nu moet ik met pijn in mijn hart tot de conclusie komen dat het gewoon niet weggelegd is voor mij.

Ben ontzettend verdrietig dat het weer niet gelukt is.

Ik slik en heb geslikt wat er allemaal mogelijk is en het is wel ietsjes toegenomen maar ik blijf nu hangen rond de 250-300cc per 24 uur.
    Ik kolf overdag maar 30-40 cc en moet nu bijna 3 keer kolven voor 1 voeding. Mijn dochter krijgt nu 8 x 50 cc en zal snel weer meer moeten krijgen. Ik kan het niet meer bijbenen.

En ze heeft nog steeds de neussonde zolang ze niet alle voedingen zelf genoeg drinkt. En dat wordt misschien ook belemmert door de 2 voedingen. Als ik op mijn schema kijk dat ik bij houd heeft ze tot nu toe als ze de fles leeg dronk alleen een fles met mijn melk helemaal leeg nooit de Neocate.

Ik ben ook zo ontzettend moe ik kolf al weken ook in de nacht en sinds ik naar 8 keer kolven ben gegaan na elke voeding dus ook om 3u en 6u in de nacht. En dat breekt me.

Ik kan maar 2 uur slapen en dan ben ik weer aan de beurt.

Mijn premature meisje heeft wel 9 weken mijn voeding gekregen maar begint nu moeilijk te doen met de flesvoeding.
    Dat is ook een totaal andere smaak en echt vies (Neocate).

Dus vanavond besloten toen het een drama was; huilen van de honger en de fles niet pakken met deze voeding dat ze bij een huilende mama op schoot zat die zich enorm voelt falen.

Maar nu; hoe pak ik dit aan?

Help!!

Hoe moet ik stoppen?
    In 1 keer of toch nog af en toe kolven?
    Zit niet op een borstontsteking te wachten nl...

2. Flesweigeraar

Flesweigeraar Nieuw lid

18 jul 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk eens bij de quote van Flesweigeraar.....

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Heb ik gedaan en het is ontzettend lief van je dat je het aanbiedt maar ik zou dan iemand moeten hebben die geen koemelkproducten gebruikt vanwege de enorme kans op koemelkallergie hier.

Ik heb het zelf en mijn oudste ook.
    En daarom is er in het AZM besloten dat ze koemelkvrije bijvoeding er naast krijgt.

Hopelijk kan je er wel iemand blij mee maken!
    Ik vind het al zonde om mijn minibeetjes weg te gaan gooien...

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    He wat vervelend zeg meis, dikke knuffel! Je had t je zo anders voorgesteld!

Wat betreft het afbouwen zijn er verschillende adviezen. Per week 1 voeding laten vervallen bijv, of alleen nog maar kolven als je borsten erg vol gaan aanvoelen.
    Heb er zelf niet heel erg veel ervaring mee, want hier gaan de voedingen er gelijdelijk af omdat hij het nog volledig krijgt, dus kan je niet helpen met een ervaring.

Sterkte!

5. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

21 sep 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerst even wat knap wat je allemaal doet en Ik weet niet of je daar open voor staat maar wat denk je van donormelk omdat ze neocat vies vind. Kan ze toch bv krijgen.

6. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

21 sep 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Te lang getypt idee al van de baan:)

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Geeft niks hoor dank je wel!

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    #8 Zoe123, 19 jul 2013
    Laatst bewerkt: 19 jul 2013
    Afbouwen rustig aan doen.Zorg er voor dat je borsten soepel blijven.
    Dus je hoeft niet helemaal leeg te kolven, maar wel de druk er af.
    Ik denk dat je vanzelf wel merkt hoe het werkt. De ene borst stopt er sneller mee dan de ander..
    Is het mogelijk om de neocate met wat bv te mengen, zodat de overgang wellicht makkelijker is?

Ik heb zo'n respect voor wat jij gedaan hebt voor je kindje.Vergeet niet dat je
    haar zo'n goede start hebt gegeven! Hier gaat ze haar leven lang van profiteren...
    Stoppen met bv geven is zoiezo een enorme emotionele stap.
    Het is toch iets dat heel dichtbij komt, als vrouw en moeder zijnde.
    Ik wens je het allerbeste, hoop dat je kindje goed blijft groeien en jij deze periode een plekje kan geven.
    Petje af!

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ze heeft al een dikke week de Neocate gehad en dat ging goed tot vanavond en ik zat al te tobben met mijn gedachten en ik kon het nog niet maar we moeten verder... heb vanavond om 20.15 gekolfd en ik voel nog niks. Ik merkte de laatste dagen (warmte?) dat er na 8 minuten al niks meer kwam. Ik stop natuurlijk ook met de domperidon en de kruiden capsules dus misschien is het snel gebeurd. Dat hoop ik dan maar...

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Dat kan hoor..mijn vriendinnetje was na 8 weken klaar met de bv. Zij heeft onder de douche wat afgekolft en dat was dat.
    Zo gaat het in de meeste gevallen niet, (zonder gevolgen bedoel ik), maar wie weet snappen jouw borsten de boodschap snel...

11. mamavang

mamavang Niet meer actief

Ook hier vandaag de knoop door gehakt om te stoppen met bv/kolven..
    T vreet me ontzettend veel energie en waarvoor?
    Soms maar 20cc uit 2 borsten!
    Dus ze krijgt toch al t grootste deel flesvoeding..
    Ik voel me ook echt heel schuldig en dat falen overheerst hier ook..

Je hebt er waarschijnlijk niets aan maar heb zo nu en dan
    wat van je gelezen hier en heb erg respect voor je!
    Knuf!

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Voor jou ook hoor het is een heel emotioneel besluit.
    Ik ook soms 20cc en gisteren 15cc en daar zit je dan 15 minuten voor....
    Ik trek het niet meer en ik doe mijn oudste tekort omdat ik steeds moet kolven en eigenlijk voor bijna niks. ..

13. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Petje af Frannie, wat je allemaal voor je kleintje hebt gedaan/doet. Heel slim om nu te stoppen, die frustratie is killing als het niet lukt.
    Ik zou goed je borsten in de gaten houden, zorgen dat ze soepel blijven en niet kolven/ zo min mogelijk tenzij je borsten zwaar/hard worden. Onder de douche de melk weg laten lopen etc. Aangezien je toch niet veel melk er uit krijgt, denk ik (maar ik zou het fout kunnen hebben!) dat een borstonsteking ook minder snel opkomt.

14. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Bij mij heeft saliethee geholpen met stoppen met borstvoeding!

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Nou ondanks dat ik bijna niks heb krijg ik toch harde plekken...
    Ik probeer alleen te kolven als ik het vervelend begin te vinden.
    Vanmorgen 40cc uit 1 borst en tussen de middag 50 uit allebei.
    Ik voel vanzelf wanneer het goed voelt en als ik zie dat er geen straaltjes meer komen dan stop ik.
    Want als ik kolf dan lijk het heel wat maar dan stopt het en is het dus maar weinig.

We zetten door met de kunstvoeding net had ze maar 15 cc laten staan en dat is netjes.

Ik vind het te zielig om haar beide te geven terwijl het lekkerste straks op is. Wat ik wel doe is als ze te weinig heeft gedronken en ik moet via de sonde bijgeven dan pak ik wel mijn melk maar dan proeft ze dat niet.

Goede tip Lady7 ik laat mijn vriend het meebrengen straks!

16. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik vind het super wat je voor je kleine gedaan hebt!
    Petje af!!
    Verder geen tips en advies, alleen maar een groot compliment!

17. mamavang

mamavang Niet meer actief

Ik zat vanmorgen op de wc en ineens natte borsten
    dus ik heel fanatiek aan de kolf
    totaal 80cc!!
    ik blij..
    dus dacht ik ga het toch maar weer proberen
    (beetje moeilijk hoor, loslaten..)
    maar nu weer telkens 40cc uit 2 borsten..
    pff
    ik weet het niet meer..

maar hoe is het nu met jullie??
    knuf!

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb nu constant harde pijnlijke plekken. Heb al vaker gekolfd dan de bedoeling was. Maar ik zit nu op 140 ml vandaag. Dus ik stop echt. Net was de kleine absoluut niet wakker te krijgen en dronk ook niet slapend. Dus alles via sonde en 50 ml mama's melk :) Ik ga zo in bad en een beetje masseren ik ben al maaaaaaaanden niet meer in bad geweest. Eerst scheur in de vliezen en daarna niet na de keizersnede. Ik vond op borstvoeding.com diverse manieren en als het pijn doet moet je wel leeg kolven.

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bouw rustig af, en blijf vooral alles wat je er nog uitkrijgt aan je kind geven. Je borsten maken nu afbouwmelk, en in afbouwmelk stijgen de gehaltes aan beschermende stoffen en antistoffen. Dus zelfs als je kind minder mm en meer kv binnenkrijgt blijft het verhoudingsgewijs veel van die bescherming krijgen.

En verder, ja het is balen, maar zo gaat het nou eenmaal wel eens. Je ziet dit wel vaker gebeuren bij vroege prematuren, zo'n bevalling op een moment dat je lichaam en je kind er eigenlijk nog niet klaar voor zijn maken het voor jouw lichaam allemaal ook moeilijker. Je kind krijgt al 2 maanden jouw melk, en ook in combinatie met kv is datnog steeds heel goed voor je kind!

20. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het gaat nu voor de 2e keer zo bij mijn eerste was het al na 1,5 week mis. Ik denk ook te weinig klierweefsel wat de lactatiekundige denkt en misschien hormonaal. Op de 4x 20 domperidon heb ik ook amper gereageerd alleen de goat's rue (galega) leek ik 50cc meer te krijgen op de dag. Erg jammer maar ik weet nu dat alles op alles heb gezet en dat het voor mij niet is weggelegd. Ik stop nu op tijd voor ik helemaal op raak. ..

Deel Deze Pagina