lieve dames ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn zoontje van 3.5 weken oud - zoontje drinkt kort uit de borst (2-3 minuten). Valt daarna soms in slaap of wil gewoon niet meer drinken. - na het verschonen van de luier en een boertje probeer ik hem weer aan te leggen. meestal begint hij dan gelijk hard te huilen, overstrekt, verkrampt en pakt de borst niet meer. - hij komt elke 2-2.5 uur voor voeding - hij heeft veel last van krampjes en slaapt alleen bij mij op schoot in slaap de eerste weken had ik veel stuwing, dit is inmiddels verbeterd. ik heb alleen een erg sterk toeschietreflex. deze komt ook vaak terug. ik heb al geprobeerd om gekolfde melk via een fles te geven. hierbij wordt er alleen zeer veel melk gemorst. denk dat driekwart van de melk uit zijn mondje loopt. ik heb zelf het idee dat hij in een korte tijd erg veel melk binnen krijgt en hierdoor pijn in zijn buik krijgt en daardoor niet meer wil drinken. hij lijkt in die 2 minuten niet genoeg melk binnen te krijgen. hij groeit wel maar langzaam. wie herkent dit of heeft tips...
Vervelend! Je kindje is 3,5 week jong, en soms kan het even duren voordat je productie in wat rustiger vaarwater zit. Ik zou om te beginnen nog geen flesje aanbieden. Eerst de borstvoeding stabiel en zijn drinktechniek in orde, dan, als je dat wil, met een flesje oefenen. Het kan zijn dat je zoon wat moeite heeft met het wegdrinken van jouw TSR. Hij krjigt dan wel de waterige melk maar niet de vettere achtermelk. En daar kan hij idd ook krampjes van krijgen. Wat je zou kunnen doen is voor het voeden even de druk er af kolven. Dat hij niet zo'n plas naar binnen krijgt. Dat ie alleen bij jou wil slapen, hij is 3,5 week dus daar zou ik me niet te druk om maken. Als je geen verbetering ziet, kan je toch het beste een afspraak maken met een lactatiekundige. Die kan dan met je meekijken of alles goed gaat qua aanleggen, drinktechniek etc. Soms heb je nu eenmaal wat hulp nodig Succes!
dank je wel voor je reactie, vergeten te vermelden dat lactatiedeskundige al betrokken is. heeft juist fles geadviseerd zodat hij wel genoeg binnen krijgt, voorkolven etc maakt niets uit. tsr blijft te heftig, wil het zeker wel tijd geven maar hij moet wel groeien
Heeft ze ook meegekeken tijdens een voeding? Zo ja en alles was in orde dan is het denk ik idd een kwestie van tijd..wel lastig hoor.. Mijn jongste dochter groeide de eerste 2 maanden ook langzaam. Die viel aan de borst in slaap en was met geen orkest meer wakker te krijgen. Het duurde gewoon best lang voordat wij op elkaar afgestemd waren...daarna liep het verder prima Je hebt ook geen last van overproductie? Het is dus puur de TSR die zo vervelend is voor je zoontje? Trouwens, als je even een paar topics naar beneden kijkt, zie je de topic van Ago over de heftige TSR. Lees die ook even door, er staan voor jou denk ik zeer herkenbare verhalen. En ook hoopgevende ervaringen!!
Bedankt voor je reactie. Lactatiedeskundige heeft meegekeken en vastgesteld dat mijn t erg heftig is. Moet nu platliggend voeden en melk van tsr weg laten lopen. Sindsdien drinkt zoontje nog korter en is nog onrustiger. Zij is nu helaas op vakantie dus kan haar niet bereiken.