Was ik weer even. Na een onderwerpje gal spuwen, nu even een echte vraag. Sinds twee dagen is mijn linkerborst gevoelig. Vanmorgen ineens erg gevoelig. Beetje een beurs gevoel, als er een blauwe plek zou zitten. De productie links is de laatste twee weken nogal aan het schommelen. Als rechts volop op spanning staat kan het wel zijn dat links zo goed als leeg is. Dit merk ik dan weer als ik aan het kolven ben, dan komt er gewoon bijna niks uit. Maar aan de andere kant, mijn zoontje krijgt 's morgens altijd 1 borst (de ene dag links, de andere dag rechts), de andere kolf ik dan leeg. Dan maakt het geen verschil. Hij is ook na links verzadigd. Dus schijnbaar zit er wel genoeg in. Kan dit komen doordat ik door de tijd heen een voeding minder ben gaan geven? Die is inmiddels vervangen door fruit/groente, maar dat is heel geleidelijk gegaan, omdat hij in het begin na het fruit de borst nog kreeg en dus steeds meer fruit ging eten en steeds minder ging drinken. Misschien heb ik ook wel door mijn eigen drukte de borst minder goed leeggekolfd (kan dat?). Anyways, het is best pijnlijk. Beetje warrig verhaal.
Heb je alleen een beurs gevoel en geen harde en/of rode plekken? (wel goed in de gaten houden, hoor!) Je zou nog even kunnen checken of je geen witte stip op je tepel hebt zitten: dat had ik vaak bij een beurs gevoel en dat bleek een melkblaar te zijn, die je kunt doorprikken met een steriele naald. (ik kreeg dat vaak bij slordig aanleggen of wanneer mijn borst niet helemaal leeg werd gedronken) Het kan heel goed dat je minder kolft, dan je baby uit je borst haalt. Ik heb zelf gemerkt dat als je er vanuit gaat dat er nauwelijks wat uit je borst komt, dat je TSR veel langer op zich laat wachten (of niet komt) Dat kan zeker bij kolven wel het geval zijn. Hopelijk gaat dat beurse gevoel snel weg! Marla
Is geen melkblaar. Gelukkig. Lijkt me ook geen pretje namelijk. Ben al bij de HA geweest. Pijn werd steeds erger. Het is nog geen borstontsteking, maar ik moet nu iedere keer de borst goed leeg laten drinken of goed leeg kolven. En masseren. Hopen dat het dan beter gaat. Zit wel een hardere plek in, maar het is niet rood en ik heb ook geen koorts. Het zal vanzelf wel weer beter gaan. Bedankt voor je reactie.
Oeh spannend. Ik ben ook behoorlijk gevoelig voor borst ontsteking. Om je borsten heel goed leeg te krijgen kun ook eens gaan voeden na een hete douche, of voeden in bad. Dat helpt mij altijd goed. Verder ook even opletten hoe je in bed ligt. Plet je je borst niet tijdens je slaap? En nu ff je bh zoveel mogelijk uit doen.. Succes!