bv, kma en bijvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door september08, 11 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Hallo,

Ik heb weer eens een ander vraagje...
    Mijn zoontje van ruim 5 maanden krijgt volledig bv en heeft een koemelkallergie.. Ik zit dankzij een aantal van jullie aan een dieet...
    HIj doet het nu erg goed en drinkt afgekolft wel 240cc! Veel he? Misschien heb ik wat minder voedingstoffen denk ik dan... Maar goed, mijn vraag is dus over de bijvoeding...
    Ik moet over 1,5 week naar de dietist en daarna na het cb, maar mijn zoontje geeft nu goed aan dat hij meer wil eten/drinken. Ik heb al eens contact gehad met het cb.
    Zij adviseerde een rijstewafel en rijstebloem... Rijstewafel vind hij lekker, maar word gefrustreerd dat het lang duurt voor hij iets in zijn mond krijgt lijkt het... Rijstebloem van bambix, dat verdikt niet in bv en weet niet of het nut heeft (werd nog half 6 wakker) En heb zelf 1x een mango hapje gegeven, hij wist niet hoe snel het naar binnen moest. Wel naar een 1/4 potje gestopt, omdat ik altijd hoor een paar happen ivm wennen vd darmen...
    Wat mochten jullie geven als een vd eerste dingen bij kma?! Of maakt het niet uit zolang er geen melk in zit?!
    bedankt!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou bij KMA wel voorzichtig zijn met bijvoeden, vaak is er dan ook kans op ontwikkeling van andere allergien, en wordt geadviseerd echt tot 6 maanden te wachten..

Maar honger is ook niks natuurlijk ;)

Ik dacht dat Biobim beter mengt met BV, dan gewone rijstebloem. Misschien kun je dat proberen?

Anders zou ik beginnen milde groentesoorten. Hier geen KMA, maar advies van CB was wortel, broccoli, bloemkool en sperziebonen. En dan gewoon pure dingen.
    Ook met fruit, 1e was banaan, mango, peer en appel (laatste wel beetje allergeen). Maar alles lekker puur, in de potjes zit vaak toch bijproducten..

Wij zijn zelf (dus zonder KMA) begonnen met 5,5 maand. eerst 3 dagen wortels, daarna 3 dagen sperzieboon, en broccoli en bloemkool ook zo. toen was hij dus ook al 6 maand..
    De hoeveelheden deden we zo'n beetje op verzoek, dat was meestal rond de 100-150 gram, behalve wortel uit pot, dat was na 50 gram genoeg ;)
    Na die 6 maanden ook zo voorzichtig (3 dagen proberen, geen andere nieuwe voedingsstoffen op die dag) opbouwen met fruit. En gewoon rustig aan..

3. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ja wilde ook idd wachten tot echt 6 maanden...
    Maar een uur voor de voeding normaal al gillen (als een brulaap, hihi) is ook niets... En wilde ook niet een voeding erbij geven, want dan moet er straks nog meer af...?!
    Gelukkig is het niet elke dag zo... Heb worteltjes zal anders kleine beetjes invriezen voor als hij niet te houden is...
    En nog 2,5 week en dan is hij alweer 6 maanden, vliegt ook zo voorbij ....

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Borstvoeding mag onbeperkt. Dus een extra BV is niet erg. Dat afbouwen komt vanzelf wel weer. Zeker als je jochie zo lekker van de lepel eet, zou ik me niet te druk maken over een extra voeding. Hij gaat dan met 6 maanden vast ook goed vast voedsel eten.
    Misschien zit hij even in een groeispurt, of is hij net ziek geweest? Daar kunnen ze ook tijdelijk hongerig van zijn..

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

@september: gewoon extra BV geven als ie honger heeft hoor! Dat gaat er straks ook vanzelf weer af als ie lekker op de bijvoeding zit.
    Ivm z'n allergie is het idd erg verstandig om echt te wachten tot de 6 mnd. De dingen die deepfreeze al noemt, kun je mee beginnen, ik zou alleen bloemkool niet doen, omdat dat nogal gasvorming kan geven en zeker als je het zelf klaarmaakt, er vaak allerlei bestrijdingsmiddelen opzitten die je er bij bloemkool niet zo gemakkelijk afwast, (tenzij je biologische koopt).

Verder idd steeds langzaam opbouwen en een paar dagen achter elkaar hetzelfde geven, zodat je kunt zien of er reactie op komt, (eerste dag heb je over 't algemeen sowieso geen reactie: het lijf moet het eerst een keer binnen gehad hebben, voor het 'beslist' of iets OK is of niet).
    Biobim kun je idd geven, dat heb je al in varianten vanaf 4 mnd geloof ik. Ik zou met de jongste variant beginnen, omdat die het minst belastend is voor de darmpjes.
    Succes!

6. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    ok thx...
    Vandaag geen gemopper gehad, dus maar niets gegeven...
    Zal eens kijken naar biobim?! Kun je dat bij de tuinen ofzo halen?
    Heb namelijk geen natuurwinkel ofzo iets hier...
    Anders wacht ik tot volgende week woensdag, dietist, is ook alweer bijna...

Deel Deze Pagina