borstvoeding en keizersnee

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door tweety, 10 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hallo dames,

ik ben een beetje aan het lezen in het bv topic en kwam tegen over kolven in de zwangerschap. nu krijg ik een geplande sectio in week 39. is het dan slim om van te voren te gaan kolven?

bij mijn jongste zoontje ben ik gestart met kolven de dag na de sectio. omdat de sectio toen niet gepland was. hij had het erg moeilijk en bleek een slokdarmafwijking te hebben. is toen overgebracht naar het sophia kz. het kolven is die dag door alle stress en emoties niks meer geworden. mijn hoofd stond er ook echt niet naar. eenmaal savonds in het sophia ben ik op "aandringen" van de zusters weer verder gegaan met kolven. mijn productie was minimaal. doordat mijn zoontje nog weinig voeding kreeg kon ik het bij houden. toen ie 2 weken oud was kon ie pas voor het eerst aangelegdt worden en de 1e keer ging prima de 2e keer werdt niks en was het een groot drama voor hem en mij. daarna hebben we besloten iom de zusters om geen poging meer te wagen.

om een lang verhaal toch iets korter te maken haha heb ik totaal 6 weken full time gekolft met een minimale productie en zodra ie thuis kwam gestopt omdat ik het toen helemaal niet meer kon combineren.

nu ben ik dus eigenlijk een beetje bang dat de bv deze keer weer niet zo lekker wil gaan. ik hoor graag jullie mening tips en advies.

gr tweety

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Ik denk zeker dat het een goed plan kan zijn om van te voren te kolven. 1: omdat je dan snel je voeding op peil hebt, en 2: omdat je dan direct voeding hebt voor je kindje na de geboorte!

Deel Deze Pagina