Zo'n drie weken geleden ben ik begonnen met het afbouwen van de borstvoedingen omdat ik volgende week weer ga werken. Remy krijgt nu drie flesvoedingen overdag en 's morgens en 's avonds (en soms 's nachts) de borst. Maar nu merk ik sinds een paar dagen dat ik 'slappe' borsten heb en niet meer dat volle gevoel. Remy is ook erg onrustig aan de borst, hij laat vaak los en trappelt veel met zijn beentjes. Ik ben bang dat mijn produktie teveel teruggelopen is. Dat zou ik wel erg jammer vinden, want ik wilde dit nog wel even gaan volhouden. Heeft iemand nog ideeën om 's morgens en 's avonds mijn borstvoeding weer op te krikken? Alvast bedankt!
Ik zou gaan kolven tussendoor als ik jou was. Ook het eten van noten o.a. kan je produktie wat opkrikken. Borstvoedingsthee deed het bij mij ook goed.
Je kindje is nu net wat ouder dan 2 maanden ? Dan denk ik dat het te vroeg is om alleen de morgen en avondvoedingen over te houden. Je kan het altijd proberen natuurlijk. Je productie is stabiel vanaf een maand of 9 dus zou eigenlijk beter zijn als je het dan "pas" probeert. Als je de voedingen weer wilt opkrikken, wat zeker kan zul je je borsten weer meer moeten stimuleren. Dat wil zeggen: of vaker aanleggen of extra kolven.
aan de leeftijd van je kleine te zien ben je misschien wel iets te snel aan het afbouwen gegaan waarmee ik bedoel te zeggen dat je te snel te veel voedingen hebt laten vallen, normaal gesproken laat je eerst 1 voeding vallen(vervangen) en houd dat even aan zodat je borsten (en je kleine) kunnen wennen aan die voeding minder, en zo ook met de 2e en 3e etc. enige waarmee je het weer kunt opkrikken is inderdaad of vaker aanleggen, of tussendoor vaker kolven.
Bedankt voor jullie reakties. Ik dacht dat ik redelijk "langzaam" afgebouwd had, nl 1 borstvoeding per week vervangen door een flesvoeding. Aangezien ik volgende week weer moet gaan werken is vaker aanleggen geen optie en kolven gaat erg moeilijk (zit tussen m'n oren ) @Dees68: borstvoedingsthee kan ik wel eens gaan proberen. Baat het niet, dan schaadt het niet Denken jullie dat het in mijn geval niet haalbaar is om alleen in de ochtend en de avond borstvoeding te blijven geven?
@Esmeesmama: ik denk dat het in veel gevallen te vroeg is. Mischien lukt het bij jou wel maar ikk schat die kans niet groot. Je weet ook wat je rechten zijn m.b.t. voeden/kolven op het werk ? N.m. dat je een kwart van je werktijd daaraan mag besteden tot je kindje 9 maanden oud is ?
@Nemo: Ik weet mijn rechten mbt kolven op het werk, dat is niet het probleem, maar het kolven op zich wel. Simpel gezegd: ik haat kolven. Zo'n apparaat aan m'n borsten staat me ontzettend tegen. En heen en weer reizen om hem live te voeden is niet haalbaar. Ik blijf het gewoon nog even proberen. Vannacht heeft Remy weer doorgeslapen, maar dat heeft waarschijnlijk ook te maken met de prikken die hij gisteren gehad heeft. Misschien dat ik er toch even 1 avondje voor moet gaan zitten en gaan kolven zodat ik weet hoeveel melk ik nog heb...
@Esmeesmama: oke als jij het niet ziet zitten kolven op je werk hoef je het ook niet te proberen idd. Kolven om te kijken hoeveel melk je hebt is geen goed idee. Kolven levert altijd minder op dan gewoon voeden. De kolf krijgt de borst minder goed leeg. En kolven is ook psychisch en als jij de kolf al haat dan krijg je wrs niet goed een tsr en is de opbrengst nog minder.